Sainze velmi překvapilo, že kvůli němu nebyl start v Malajsii odložen

Pilot Toro Rosso Carlos Sainz je zaskočen faktem, že se ředitelství malajsijského závodu rozhodlo neodložit start, když se mu na startovním roštu „vypnul“ vůz. Dvaadvacetiletému Španělovi se však ve spolupráci se svým závodním inženýrem podařilo motor a závadnou jednotku MGU-K restartovat a bez komplikací vyjet do závodu. Spuštění červených světel bylo sice o několik vteřin…

Štítky: Carlos Sainz Zveřejněno 4. 10 2016 — Šimon Trantina

Pilot Toro Rosso Carlos Sainz je zaskočen faktem, že se ředitelství malajsijského závodu rozhodlo neodložit start, když se mu na startovním roštu „vypnul“ vůz.

Dvaadvacetiletému Španělovi se však ve spolupráci se svým závodním inženýrem podařilo motor a závadnou jednotku MGU-K restartovat a bez komplikací vyjet do závodu. Spuštění červených světel bylo sice o několik vteřin odloženo, startovní sekvence byla nezvykle dlouhá. Sainz si však myslí, že to bylo málo a příště by se spíše mělo opakovat zahřívací kolo.

„Při spouštění startovních světel na mě asi čekali. Zřejmě nevěděli, zda vyvěsit žluté vlajky (k čemuž skutečně došlo, pozn. red.) nebo opakovat zaváděcí kolo. Nerozumím ale tomu, jak mohli dát svolení k začátku závodu, když na startu stálo auto s vypnutým motorem.

Byl jsem hodně překvapený, že závod byl odstartován obvyklým způsobem. Většinou, když přehřejete spojku, auto přejde do módu anti-stall. To se teď nestalo, bylo to zvláštní. Trvám však na tom, že nemůžete odstartovat závod, když vám na roštu stojí auto v takovém stavu.

Měl jsem nakonec dost velké štěstí, protože okamžitě, jak jsem zahlásil poruchu, inženýr mi řekl, ať provedu restart. Udělal jsem to, ale nic se nevyřešilo. Když jsem stejnou operaci provedl podruhé, vše naskočilo, jen těsně předtím, než zhasla světla,“ prohlásil syn trojnásobného mistra světa v rallye.

Saniz i přes prvotní komplikace dokázal v prvním kole získat několik pozic a měl tak dobrou šanci na bodové umístění. Nakonec se však musel spokojit s jedenáctou příčkou, protože v závěru závodu nedokázal stáhnout Jolyona Palmera na renaultu, který byl během celého závodu pouze jednou v boxech a i proto vybojoval svůj úplně první bod ve formuli 1.

Čtěte dále: Proč se Red Bull v Malajsii neuchýlil k týmové režii?

První zatáčka v Sepangu letos nabídla opravdový chaos. Calros Sainz byl i přes problémy mezi těmi, kdo na něm vydělali

První zatáčka v Sepangu letos nabídla opravdový chaos. Carlos Sainz byl i přes problémy mezi těmi, kdo na něm vydělali

Diskuse k článku

Napsat komentář