Hazardér Sainz: Tým si myslel, že jsem cvok!

Bez přehánění fantastický závod má za sebou Carlos Sainz. Pilot Toro Rosso obsadil sedmé místo a stal se nejlepším jezdcem ze „zbytku světa“. K tomu mu dopomohl hlavně risk na startu Velké ceny Číny.

Štítky: Carlos Sainz GP Číny Zveřejněno 9. 04 2017 — Lukáš Štěrovský

Španěl byl jediný závodník, který se postavil na startovní rošt s pneumatikami do sucha (Jolyon Palmer si zajel pro slicky až během zahřívacího kola a musel startovat z boxů). Přestože Sainz se na startu propadl až na poslední místo a v první zatáčce navíc vyjel mimo trať, brzká přezutí soupeřů mu pomohla vyšplhat se na sedmé místo.

„Když jsem viděl, že všichni ostatní mají přechodné pneumatiky, pomyslel jsem si, že je to asi špatné rozhodnutí, startovat na suchých. Ale člověk si musí věřit. Měli jste vidět obličeje mých inženýrů a šéfů Franze Tosta a Helmuta Marka, když jsem jim řekl, že chci startovat na super-měkkých gumách.

Pověděl jsem jim, že jsem přesvědčen o tom, že se nám to vyplatí a měli bychom to zkusit. Podívali se na mě, jako bych byl totální cvok, ale fungovalo to. Je to celkem vtipný moment. Nebyl jsem si jistý, ale věřil si,“ popisuje pilot Toro Rosso chvíle před startem.

Sainz předváděl slušné tempo i na suchu

Sainz předváděl slušné tempo i na suchu

„První zatáčky byly velmi, velmi těžké. Ale potom byla trať suchá a já dohnal startovní pole. Jakmile všichni začali zajíždět do boxů, věděl jsem, že jsem udělal dobře a byl šťastný. Pomyslel jsem si, že jsem teď za chytráka a už nikdy nechci být za hlupáka,“ směje se Španěl.

Brzy poté se však Carlos Sainz pořádně zapotil. Během fáze safety caru se totiž roztočil mezi druhou a třetí zatáčkou, dokonce se i střetl se zdí. Nakonec ale mohl pokračovat. „Za zpomalovacím vozem teplota mých pneumatik klesla o padesát stupňů. Proto jsem ztratil kontrolu nad vozem. Dotkl jsem se i zdi a přiznávám, že jsem měl štěstí.

Pomyslel jsem si, že jsem to kompletně pokazil. Byl jsem na sebe naštvaný a říkal si, ‚co jsem to jen udělal?‘. Ale v takových podmínkách se musíte umět resetovat. Safety car zajel do boxů a najednou jsme byli rychlejší než Ferrari a Red Bull. Nemohl jsem tomu uvěřit. Včera jsme byli o dvě vteřiny za nimi. Proměnlivé podmínky ale vždycky napomohou jezdci, aby ukázal, že může vytvořit výkonnostní rozdíl.

Byla to adrenalinová jízda. Když se kouknete na ostatní kluky ze středu pole, jsou přes půl minuty za námi. To ukazuje, jak dobré tempo jsme dneska měli a jaký risk jsme podstoupili,“ dodává nadšený Sainz.

Diskuse k článku

Napsat komentář