Těžká budoucnost Hamiltona. Start z konce roštu čeká ještě před letní pauzou

Selhání techniky ze začátku roku pilota Mercedesu dostihnou i v jeho budoucím průběhu, kdy pravděpodobně přijdou penalizace za výměnu komponent pohonné jednotky. Úřadující mistr světa si to uvědomuje, chce proto maximalizovat zisk z následujících závodů. Na obtížný start do sezony odpověděl Lewis Hamilton výhrami v Monaku a Kanadě. Propastná ztráta 43 bodů na Nika Rosberga…

Štítky: Lewis Hamilton Zveřejněno 15. 06 2016 — GPF1.cz

Selhání techniky ze začátku roku pilota Mercedesu dostihnou i v jeho budoucím průběhu, kdy pravděpodobně přijdou penalizace za výměnu komponent pohonné jednotky. Úřadující mistr světa si to uvědomuje, chce proto maximalizovat zisk z následujících závodů.

Na obtížný start do sezony odpověděl Lewis Hamilton výhrami v Monaku a Kanadě. Propastná ztráta 43 bodů na Nika Rosberga se během dvou týdnů téměř rozplynula. Vše je znovu otevřené, Brit ztrácí pouhých devět bodů na svého německého kolegu. Překážky v cestě k jeho čtvrtému titulu mistra světa však s největší pravděpodobností přijdou, a to právě kvůli onomu obtížnému startu do sezony a mechanickým potížím na jeho mercedesu.

Pravidla formule 1 určují, že každý jezdec smí použít momentálně pouze pět pohonných jednotek za sezonu. Hamilton je již nyní, po sedmém závodě, blízko k vyčerpání tohoto limitu. Současně už obdržel také druhé napomenutí od sportovních komisařů, které by s dalším přečinem znamenalo automatický posun o pět míst na startovním roštu vzad. Britský pilot se obává, že penalizace, která by narušila jeho současné úspěšné tažení, může přijít někdy v následujících pěti závodech, tedy ještě před letní pauzou.

„Vím, že už nemám moc motorů, takže si uvědomuji, že je pravděpodobné, že ještě před přestávkou budu muset použít šestý motor,“ řekl Hamilton a dodal: „Vím, že závod, do kterého budu vyrážet jako poslední, někdy přijde. Tento žolík pak zcela ovlivní můj závodní víkend.“

Pouze penalizace však nejsou Hamiltonovým jediným problémem. Vrásky na čele mu dělá rovněž zlepšující se forma Ferrari a Red Bullu. Samozřejmě by byla chyba opomenout jeho kolegu a lídra šampionátu Nika Rosberga.

I když se zdá, že v rychlosti je Mercedes stále nedostižen, tak je jisté, že jeho balík má přece jen jednu velkou slabinu – špatné starty. Tento problém se zdá už být chronický. Hamilton letos startoval z pole position celkem čtyřikrát, ani jednou však po zhasnutí světel neudržel vedoucí pozici.

„Tahle spojka nám dává zabrat. Startovní proceduru jsem provedl přesně tak, jak jsem měl, neudělal jsem žádnou chybu,“ ospravedlnil svůj špatný start v Kanadě trojnásobný mistr světa. „Musíme to vyšetřit. Není to poprvé, kdy se nám něco podobného stalo. Stále tomu přesně nerozumíme, takže nás čeká práce.“

I přesto je teď Lewis Hamilton na koni. Obtížné období, kolize s Rosbergem ve Španělsku a nepovedená kvalifikace v Monaku, nic z toho ho nepoložilo. Byl to právě on, kdo se vrátil do boje výhrou nad Danielem Ricciardem v Monaku a Sebastianem Vettelem v Kanadě.

„Nikdy jsem neměl pochyby o své rychlosti nebo o tom, co dokážu v autě. Nicméně nikdy nevíte, co přijde. Byl tu jeden problém za druhým,“ mluví o strastiplném úvodu sezony Brit.

„Bylo by úžasné jet do Silverstone a mít tuto formu. Potřebuji však vyhrát každý závod. Chci vyhrát každý závod. Není to nutnost, je to touha, a jak se již ukázalo, jsem soustředěný stejně jako moji soupeři. Nedělám chyby a v autě se cítím sebejistě a pohodlně, což je důležité,“ dodal britský pilot.

Čtěte dále: Šéf Mercedesu vysvětluje další kontakt mezi svými jezdci a kritizuje Verstappena

Ještě nedávno Hamiltonovi do tance nebylo. Na nepovedený úvod sezony však doplatí i v jejím průběhu

Text: Dominik Lob

Diskuse k článku

Napsat komentář