Ross Brawn je pro změnu kalendáře: Není důvod, proč bychom nemohli navýšit počet závodů

Dočká se formule 1 nového rekordu v počtu velkých cen během jedné sezony? Pod novým šéfem sportovní agendy Rossem Brawnem by se tak klidně mohlo stát. Týmy by se ale musely „rozpůlit.“ Ross Brawn byl do funkce generálního ředitele oddělení motorsportu Liberty Media, nového vlastníka formule 1, jmenován na začátku tohoto týdne. Zraky motoristických novinářů se…

7 Štítky: F1 Liberty Media Ross Brawn Zveřejněno 29. 01 2017 — Josef Nekvinda

Dočká se formule 1 nového rekordu v počtu velkých cen během jedné sezony? Pod novým šéfem sportovní agendy Rossem Brawnem by se tak klidně mohlo stát. Týmy by se ale musely „rozpůlit.“

Ross Brawn byl do funkce generálního ředitele oddělení motorsportu Liberty Media, nového vlastníka formule 1, jmenován na začátku tohoto týdne. Zraky motoristických novinářů se teď proto upírají hlavně na něho. Od zkušeného stratéga si totiž mnozí slibují, že dokáže formuli 1 znovu vrátit lesk a hodnost přídomku královna motorsportu.

V letošním roce týmy navštíví dvacet závodních destinací. Pro Brawna ale toto číslo nepředstavuje konečnou hranici a proto nevylučuje, že by se tento počet mohl v budoucnu znovu navýšit. Je si ale vědom, že je třeba nejdříve dosáhnout kvality v různých navazujících odvětvích a až poté přidat na kvantitě.

„Musíme zajistit, abychom nenavýšili počet závodů jen proto, že můžeme. Ty závody musí mít svou kvalitu, být správně situované tak, aby ta místa byla lákavá. Taktéž potřebujeme popřemýšlet nad frekvencí závodů, protože bilance závodu jednou za dva týdny je ideální. Týmy se dokáží připravit na větší počet závodů, než kolik tu máme nyní. Neexistuje absolutně žádný důvod, proč bychom jich nemohli mít více, ale nemůžete navýšit počet se zachováním současné struktury, v kterých dnes týmy pracují, protože to by nefungovalo,“ sdělil Brawn žurnalistům z ESPN.

Jednou z možností, jak navýšit počet závodů, by podle Brawna mohla být implementace systému, na jakém funguje třeba oválová série NASCAR. Týmy by v tomto případě byly nuceny vytvořit dvě pracovní skupiny mechaniků, inženýrů a dalších nezbytných lidí, kteří hodně cestují.

„Kdybychom mohli mít více závodů a našli společně s týmy cestu jak to provést, pak by to rozhodně nebyl tlak na piloty, ti už stejně moc netestují. Dvacet nebo jedenadvacet závodů je velká zátěž pro obsluhu, inženýry a všechny ty, kteří cestují. Nicméně, když vytvoříte dvě takové operující posádky, což podle mě dělají v NASCAR, pak by to bylo realizovatelné. V podstatě se jen musíme rozhodnout, zda chceme takový počet závodů a jestli je to smysluplné pro sport a show.“

Čtěte dále: Ross Brawn: Musíme se zbavit umělých prvků jako DRS. Změny ale nepřijdou hned

Diskuse k článku

  1. krakra 5.2.2017 (8:01)

    A co ty malé týmy, kdo jim bude platit ty větší náklady?

  2. LewisFan 1.2.2017 (19:16)

    Hlavně to chce nekoukat tolik na prachy a poskytovat pořadatelství i ekonomicky slabším okruhům, které jsou však na potencionálně silných místech a samy okruhy nabízejí dobrou podívanou. 🙂

  3. HonzaHarapat 30.1.2017 (12:50)

    Tak víkendů je 52, pokud odečteme min 20 na zimní přípravu je potencionálně možné mít  32 závodů, případně 25 závodů a 7x (tedy každé 3 závody) 14 dní pauzu

    Ale to by muselo být dobře logisticky naplánováno, tím myslím ne retardovaně jako dnes, že se jede Itále -> Kanada -> Monako -> Azerbajdzan,….

  4. LoebFan 29.1.2017 (23:01)

    Ve zraku novináře v f1 citím našeho Tomíka.. A jak Hunt v Rivalech tomu kriplovi rozbil hubu.. Tak tam někde sahá náš Tomík… 🙂 Jen  víc toho 🙂 To fandové chceme vidět 🙂

  5. JoeNek 29.1.2017 (21:18)

    Josef Kusnir  Pokud myslíte okruh Paula Ricarda, pak vězte, že se tam F1 vrátí a to již příští sezonu. 🙂 
    Více info zde: http://gpf1.cz/analyza-je-okruh-paula-ricarda-spravnym-mistem-pro-konani-gp-francie/

  6. Josef Kusnir 29.1.2017 (20:38)

    Jen ať navyšují. Pro nás jako diváky jen dobře. Ještě kdy by se tak vrátili nějaké legendární okruhy to by bylo boží. Bohužel je mě jasné že na Brands Hatch už F1 neuvidíme ale takovej Paul – Richard to bych si nechal líbit, ,nebo Eurospeeadway Lausitz Ring. Vím velká fantazie. 🙂

  7. PLKPLK 29.1.2017 (17:47)

    Za poslední roky často problikává informace, že týmy mechaniků a dalšího personálu, které jezdí od závodu k závodu, jsou přetížené. Jednak nároky spojenými s cestováním a časovými rozdíly, jednak množstvím času mimo domov, což je asi nejhorší pro ty, co mají rodinu. Je jistě rozdíl být na 16ti nebo 21ti závodech za rok… 
    Dříve se hodně testovalo a tak byly speciální testovací týmy, což byl podobný počet personálu, který jezdil po světě. Pro týmy by tedy neměl být problém sestavit (např. do roka) druhý tým, který by mohl jezdit ob závod. Věřím, že by se tím ani nezvýšily příliš náklady, protože zbývající pracovní čas by mohli trávit v továrně (s pracovní dobou od – do). Pro diváky by to taky mohlo být zajímavé, neb by se mohly vytvořit mírné rozdíly v obsluze jezdců a tím i prostor pro výkyvy výkonů.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.