Ross Brawn je pro změnu kalendáře: Není důvod, proč bychom nemohli navýšit počet závodů

Dočká se formule 1 nového rekordu v počtu velkých cen během jedné sezony? Pod novým šéfem sportovní agendy Rossem Brawnem by se tak klidně mohlo stát. Týmy by se ale musely „rozpůlit.“ Ross Brawn byl do funkce generálního ředitele oddělení motorsportu Liberty Media, nového vlastníka formule 1, jmenován na začátku tohoto týdne. Zraky motoristických novinářů se…

7 Štítky: F1 Liberty Media Ross Brawn Zveřejněno 29. 01 2017 — Josef Nekvinda

Dočká se formule 1 nového rekordu v počtu velkých cen během jedné sezony? Pod novým šéfem sportovní agendy Rossem Brawnem by se tak klidně mohlo stát. Týmy by se ale musely „rozpůlit.“

Ross Brawn byl do funkce generálního ředitele oddělení motorsportu Liberty Media, nového vlastníka formule 1, jmenován na začátku tohoto týdne. Zraky motoristických novinářů se teď proto upírají hlavně na něho. Od zkušeného stratéga si totiž mnozí slibují, že dokáže formuli 1 znovu vrátit lesk a hodnost přídomku královna motorsportu.

V letošním roce týmy navštíví dvacet závodních destinací. Pro Brawna ale toto číslo nepředstavuje konečnou hranici a proto nevylučuje, že by se tento počet mohl v budoucnu znovu navýšit. Je si ale vědom, že je třeba nejdříve dosáhnout kvality v různých navazujících odvětvích a až poté přidat na kvantitě.

„Musíme zajistit, abychom nenavýšili počet závodů jen proto, že můžeme. Ty závody musí mít svou kvalitu, být správně situované tak, aby ta místa byla lákavá. Taktéž potřebujeme popřemýšlet nad frekvencí závodů, protože bilance závodu jednou za dva týdny je ideální. Týmy se dokáží připravit na větší počet závodů, než kolik tu máme nyní. Neexistuje absolutně žádný důvod, proč bychom jich nemohli mít více, ale nemůžete navýšit počet se zachováním současné struktury, v kterých dnes týmy pracují, protože to by nefungovalo,“ sdělil Brawn žurnalistům z ESPN.

Jednou z možností, jak navýšit počet závodů, by podle Brawna mohla být implementace systému, na jakém funguje třeba oválová série NASCAR. Týmy by v tomto případě byly nuceny vytvořit dvě pracovní skupiny mechaniků, inženýrů a dalších nezbytných lidí, kteří hodně cestují.

„Kdybychom mohli mít více závodů a našli společně s týmy cestu jak to provést, pak by to rozhodně nebyl tlak na piloty, ti už stejně moc netestují. Dvacet nebo jedenadvacet závodů je velká zátěž pro obsluhu, inženýry a všechny ty, kteří cestují. Nicméně, když vytvoříte dvě takové operující posádky, což podle mě dělají v NASCAR, pak by to bylo realizovatelné. V podstatě se jen musíme rozhodnout, zda chceme takový počet závodů a jestli je to smysluplné pro sport a show.“

Čtěte dále: Ross Brawn: Musíme se zbavit umělých prvků jako DRS. Změny ale nepřijdou hned

Diskuse k článku

Napsat komentář