Rosberg se omluvil Hamiltonovi za kontakt, ten si užil stíhací jízdu

Mercedes získal v Austrálii další double, avšak došlo i na varovný ukazováček jménem Ferrari. Oba Stříbrné šípy se po startu totiž propadly a za výhru mohou děkovat hlavně červeným vlajkám a pozastavení závodu. Zatím to vypadá, že letos se dominance konat nebude; minimálně ne v takové míře jako loni. Po špatném startu Mercedesu jezdil Rosberg na třetím…

3 Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Nico Rosberg Zveřejněno 20. 03 2016 — Lukáš Štěrovský

Mercedes získal v Austrálii další double, avšak došlo i na varovný ukazováček jménem Ferrari. Oba Stříbrné šípy se po startu totiž propadly a za výhru mohou děkovat hlavně červeným vlajkám a pozastavení závodu. Zatím to vypadá, že letos se dominance konat nebude; minimálně ne v takové míře jako loni.

Po špatném startu Mercedesu jezdil Rosberg na třetím místě za oběma ferrari a nevypadalo to s ním dobře. Červené vlajky po nehodě Alonsa a Gutiérreze však využil k přezutí na střední směs, kterou Mercedes tak hojně testoval v Barceloně, a úspěch se nakonec dostavil.

Rosberg získal čtvrtou výhru v řadě (pokud navážeme na závěr minulého roku), když porazil kolegu Hamiltona a nakonec třetího Vettela. „Byl to skvělý víkend. Děkuji týmu, odvedl neuvěřitelnou práci na voze. Auto bylo dneska neskutečné a porazit Ferrari bylo parádní. Jsem strašně nadšený,“ prohlašoval hned po závodě Němec.

„Je to teprve začátek, ale byl to perfektní start. Budeme si muset hlídat kluky v červeném, jsou nám hodně blízko, jak jsme viděli dneska. Takže musíme udělat vše pro to, abychom se před nimi udrželi,“ dodal Nico Rosberg.

Ten nezapomněl ani na omluvu za kontakt s Hamiltonem v první zatáčce, po kterém Brit musel výrazně zpomalit a navíc přišel o kousek předního křídla. „Uvědomil jsem si, co se stalo, až když se o tom Lewis zmínil. Musím se na to podívat. Vytlačil jsem ho, za což se omlouvám, nebyl to můj úmysl. Sám jsem se dostal na hranu.“

Brit se však nad kolizí příliš nezastavoval. „Neměl jsem žádná velká poškození, jen jsem ztratil dost pozic. Vlastně jsem si ale užil to, že jsem byl vzadu a postupoval polem. Bylo to zrádné. Snažil jsem se dostat skrze provoz s nejtvrdší směsí pneumatik. Speciálně těžké to bylo s ohledem na kluky vpředu, kteří měli rychlejší pneumatiky, bylo nemožné s nimi držet krok.“

Obhájce titulu mistra světa se však nejvíce zapotil v závěru, kdy jej naháněl Sebastian Vettel – než v předposlední zatáčce vyjel z trati. „Když byl Sebastian za mnou, byl jsem nadšený, že spolu bojujeme. Naneštěstí Melbourne neumožňuje skutečný souboj, můžete tak jen někoho následovat, což je trochu nešťastné.“

Hamiltona netrápí ani špatný start obou vozů. „Zatím se toho neobávám. Zeptal jsem se inženýra, proč se nám tak protočila kola, a byl to jen jeden z těch těžších startů. Nebyl ani šokující, ani nejhorší. Problém byla kolize s Nikem v první zatáčce. Jsem rád, že jsem to dokázal napravit. Děkuju týmu za skvělý vůz i výsledek.“

Čtete dále: Mercedes a Rosberg ovládli Austrálii. Ale Ferrari bylo blízko!

Nico Rosberg se stal vítězem prvního letošního závodu

Nico Rosberg se stal vítězem prvního letošního závodu

Diskuse k článku

Napsat komentář