Risk, který se vyplatil. Hamilton v Mexiku nebyl daleko od odstoupení

Zdánlivě nevinné probrzdění Lewise Hamiltona v úvodní zatáčce po startu mexického závodu mělo větší následky, než se na první pohled zdálo. Mercedes přiznal, že kdyby jeho pilot nebojoval o titul, okamžitě by jej povolal do boxů. To je v takovém případě normální proces – podobně to udělal Mercedes před dvěma roky v Soči, kdy si pneumatiku po probrzdění…

5 Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Pneumatiky Zveřejněno 2. 11 2016 — Lukáš Štěrovský

Zdánlivě nevinné probrzdění Lewise Hamiltona v úvodní zatáčce po startu mexického závodu mělo větší následky, než se na první pohled zdálo. Mercedes přiznal, že kdyby jeho pilot nebojoval o titul, okamžitě by jej povolal do boxů.

To je v takovém případě normální proces – podobně to udělal Mercedes před dvěma roky v Soči, kdy si pneumatiku po probrzdění zničil v úvodu závodu Nico Rosberg. S ohledem na boj o titul se ale německo-britský tým tentokrát rozhodl pro jiné řešení.

Hamiltona ponechal na dráze a na telemetrii pečlivě sledoval vibrace od pneumatiky, které se přenášejí až do zavěšení. Zdánlivě něco tak banálního, co ale může rozhodnout o tom, zda pilot dojede, či nedojede do cíle. Své by o tom mohl vyprávět současný technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, který byl členem týmu McLaren v roce 2005. Tehdy Kimi Räikkönen během Grand Prix Evropy odstoupil z prvního místa v posledním kole poté, co opotřebovaná pneumatika vyvolala tak velké vibrace, které zničily celý závěs kola.

Právě Paddy Lowe měl po konzultaci s Totem Wolffem závěrečné slovo v rozhodnutí ponechat Hamiltona na trati. „Probrzděná plocha byla, řekl bych, tak středně velká. Kdyby byla ještě větší, způsobila by vibrace, které by mohly poškodit zavěšení. Pamatujete na Kimiho na Nürburgringu 2005? Následky probrzdění jsou skutečné a týmy je musí monitorovat. Jde taky o pocit jezdce, kvůli vibracím může mít potíže s viděním, ale horší je přetěžování zavěšení.

Upřímně nám nebylo jasné, jak velký vliv bude probrzděná ploška mít, až dokud jsme zase nejeli naplno. Pak, během prvních pár kol, jsme viděli, že skutečně dochází k přetěžování zavěšení. Čelili jsme těžkému rozhodnutí, protože na výběr bylo buď selhání zavěšení na konci rovinky jako u Kimiho v roce 2005, nebo v podstatě konec nadějí na titul, což by ‚zajistila‘ zastávka ve druhém kole,“ prohlásil Lowe.

Hamilton nakonec na dráze vydržel. Do boxů ale zamířil v 17. okruhu, přestože původní pit stop byl naplánovaný až na 19. či 20. kolo. „Situace byla až do 14. kola stabilní, pak se však začalo vše zhoršovat. Proto jsme zajeli do boxů dříve,“ objasnil technický ředitel Mercedesu.

Že velký podíl na závěrečném rozhodnutí měl souboj o titul, potvrdil i šéf Stříbrných šípů Toto Wolff. „V jakémkoliv jiném závodě bychom Lewise hned zavolali do boxů a přišli o závod. Na dráze zůstal jen kvůli tomu, aby si udržel naději na titul. Upřímně to nebyla příjemná situace, ve které jsme se ocitli – rozhodnout se mezi zastávkou v boxech nebo potenciálním selhání zavěšení,“ dodal Wolff.

Čtěte dále: Hamilton udržel naději na titul. Rosberg uznává, že na vítězství neměl

Hamiltonovi vůz nakonec vydržel, k první zastávce ale musel dříve, než bylo v plánu

Hamiltonovi vůz nakonec vydržel, k první zastávce ale musel dříve, než bylo v plánu

Diskuse k článku

Napsat komentář