Reportáž: The Most RALLY #1? Perfektní rozloučení se sezonou

Časový posun podniku F1 v Mexiku nabídl fanouškům motorsportu ideální možnost k tomu, aby i během Grand Prix víkendu mohli vyrazit za oktanovou zábavou, a přitom současně stihli sledovat kompletní program královny motorsportu. Jednu takovou akci si pro všechny příznivce závodů připravil mostecký autodrom, na němž se v sobotu konala The Most RALLY #1 – a povedla se na výbornou.

Přestože závody oficiálně začaly až úderem dvanácté hodiny, na mosteckém autodromu byl připraven zajímavý doprovodný program pro všechny dříve příchozí zájemce. Ti totiž mohli zdarma absolvovat let vrtulníkem nad celým závodním areálem. Samozřejmostí pak byly stánky s občerstvením, vystavené závodní speciály či reklamní předměty a oblečení – zvláště teplé kulichy přišly v sychravém podzimním počasí vhod.

Když už je řeč o počasí, právě to ztížilo podmínky divákům, ale i jezdcům krátce před začátkem první rychlostní zkoušky. Na trať se totiž začal snášet drobný déšť doprovázený silným vichrem a rapidním ochlazením. A tak zatímco dopolední rozjížďky probíhaly za relativně příznivých klimatických podmínek, první ostré jízdy přinesly trať s výrazně menší přilnavostí.

Ani to se však neukázalo pro žádnou ze sedmatřiceti posádek (včetně jedné až z Belgie) jako velký problém, zvláště když se počasí přibližně po padesáti minutách, tedy v době, kdy první erzetu dojížděli poslední závodníci, umoudřilo a nad autodromem vysvitlo slunce.

Mimochodem, mezi již zmíněnou sedmatřicítkou statečných se vyskytlo i několik zajímavých jmen – nejvíce diváky zaujala asi dvojice Lucie Engová ve své závodní premiéře s otcem Břetislavem Engem. Nejednalo se pouze o shodu jmen, do Mostu skutečně dorazili i sestra a otec Tomáše Engeho, doposud jediného českého účastníka závodu F1.

Štěstí jim ale nepřálo, když už po první rychlostní zkoušce jejich historický speciál Škoda 130 LR vypověděl službu. Na ostatní posádky čekaly celkem čtyři rychlostní zkoušky s asfaltovým i šotolinovým povrchem. Respektive dvě – jedna na „velkém“ okruhu, druhá na menším a divácky atraktivnějším polygonu s tím, že každou závodníci absolvovali dvakrát.

Celou soutěž The Most RALLY #1 před očima stovek návštěvníků nakonec ovládl vůz Škoda Fabia R5 (který vyhrál i loňský nultý ročník) s posádkou Martin Hudec – Petr Picka. Na stupních vítězů český speciál doplnilo ještě zvukově hodně výrazné Porsche 997 GT3 (David Nešpor – Martin Neoral) a další Fabia R5 (Zdeněk Pokorný – Jiří Skořepa). Kompletní výsledky jsou k dispozici zde.

Závod vypsaný jako volný podnik sice nepřinesl pilotům žádné body, nicméně volné startovné a finanční odměna pro tři nejrychlejší posádky v každé kategorii tento fakt značně vykompenzovaly. Celou soutěž doprovázela uvolněná atmosféra jak mezi piloty, tak i návštěvníky a pořadateli.

Ti všichni se přišli hlavně bavit závoděním, což se nakonec povedlo dokonale, a to i díky prakticky neomezenému přístupu do prostoru depa jednotlivých týmů či možnosti přiblížit se k závodícím speciálům doslova na pár metrů – mostecký autodrom tak nabídl parádní rozloučení se závodní sezonou 2016.

I tak bude ale areál veřejnosti přístupný i během nadcházející zimy. Bližší informace nabídneme už brzy na našem webu.

Čtěte dále: Motoristické fandy neodradila ani nepřízeň počasí. Mosteckou Autoshow navštívily stovky diváků!

picture1.jpg
picture2.jpg
picture3.jpg
picture4.jpg
picture5.jpg
picture6.jpg
picture7.jpg
picture8.jpg
picture9.jpg
picture10.jpg
picture11.jpg
picture12.jpg
picture13.jpg
picture14.jpg
picture15.jpg
picture16.jpg
picture17.jpg
picture18.jpg
picture19.jpg
picture20.jpg
picture21.jpg
picture22.jpg
picture23.jpg

Foto a video: Jakub Smejkal

Napsat komentář