Renault vkládá naděje do rizika. U nového motoru nechá výkon stranou, zaměří se na spolehlivost

Automobilka Renault nastínila své plány pro rok 2017. Zpočátku tak ti, jejichž vozy jsou poháněny právě francouzskými motory, mohou očekávat nižší výkon, přičemž k jeho nárůstu by mělo docházet postupem času. To vše v důsledku nového „technologického skvostu,“ kterým má být nový koncept pohonných jednotek. Zcela přelomový rok se chystá v továrně Renaultu. Tamní motoráři se v domnění, že…

6 Štítky: Cyril Abiteboul Renault Sezona 2017 Zveřejněno 27. 12 2016 — Josef Nekvinda

Automobilka Renault nastínila své plány pro rok 2017. Zpočátku tak ti, jejichž vozy jsou poháněny právě francouzskými motory, mohou očekávat nižší výkon, přičemž k jeho nárůstu by mělo docházet postupem času. To vše v důsledku nového „technologického skvostu,“ kterým má být nový koncept pohonných jednotek.

Zcela přelomový rok se chystá v továrně Renaultu. Tamní motoráři se v domnění, že narazili na vývojový strop současné pohonné jednotky, pouštějí do vývoje zcela nového konceptu. To, zda bude koncept účinnější, či nikoli, chtějí zjistit už na počátku nové sezony. Znamená to tedy, že se Renault nejprve zaměří na spolehlivost nového agregátu a až poté se pustí do rozvoje výkonnosti.

Časová osa je následující: od Austrálie po Španělsko bude nasazena jednotka ve vývojové fázi jedna a pozornost se bude ubírat směrem spolehlivosti. Od Španělska dále pak Renault přejde do fáze dvě, kde se již bude věnovat výkonnostní stránce. Podle generálního ředitele automobilky Cyrila Abiteboula šlo o nezbytný krok, jestliže chce Renault v budoucnu pomýšlet na zisk mistrovského titulu, avšak za cenu momentálních kompromisů. Tedy výkonnosti.

Zároveň s tím má jít o zcela unikátní technologické pojetí ze strany francouzské továrny, které se ve formuli 1 doposud neobjevilo. I proto nelze nasazení takových pohonných jednotek nikterak uspěchat. „Raději budu na počátku sezony konzervativec v otázce očekávání od nového motoru,“ uvedl Abiteboul. „Rozhodně jde ale o motor, který nabízí velký potenciál. Vyvíjíme daleko více konceptů a pokud je mi známo, žádný z nich nebyl na trati k vidění. Rozhodně nehodlám cokoliv prozrazovat, ale jsme obrovsky nadšení tím, kolik inovačních úrovní tato platforma skýtá.“

Na otázku, zda se jedná ze strany Renaultu o velký risk, Abiteboul odpověděl: „To je dobrá otázka. Upřímně jsme na toto téma vedli dlouhé diskuze, protože v okamžiku, kdy se všechno mění i na zbytku auta, jsme mohli zaujmout konzervativní přístup, všechno zmrazit a zaměřit se spíše na vývoj šasi. Pro to jsme se ale nakonec nerozhodli. Zaujmeme agresivnější strategii a to, že není času nazbyt. Pokud chceme být tam, kde toužíme být někde mezi lety 2018-2020, což je fáze, kdy se chceme zaměřit na souboj s top týmy, nemůžeme si dovolit něco odkládat. Risk tedy musíme akceptovat.“

Čtěte dále: Názor: Zrušení pátečních tréninků je nevyhnutelné – anketa

Renault pomýšlí na atak nejvyšších pozic v horizontu dvou let, i proto na prahu nové sezony přijímá rizika, která se pojí s vývojem zcela nového konceptu pohonné jednotky

Renault pomýšlí na atak nejvyšších pozic v horizontu dvou let, i proto na prahu nové sezony přijímá rizika, která se pojí s vývojem zcela nového konceptu pohonné jednotky

Diskuse k článku

Napsat komentář