Renault přiznává, že s motory zaspal dobu. Větší zlepšení je možné až v sezoně 2018

Renaultu uznává, že po stránce motoru zaspal dobu, ale jeho ambice zůstávají velmi vysoké. V sezoně 2018 se může vyrovnat pohonné jednotce do Mercedesu, o dva roky později získat titul. Takový je názor výkonného ředitele Cyrila Abiteboula. Francouzská automobilka dodává motory Red Bullu, Toro Rosso a své tovární stáji. Během éry osmiválců zažila velmi úspěšné…

Štítky: Cyril Abiteboul Renault Zveřejněno 12. 01 2017 — Marie Tomšíková

Renaultu uznává, že po stránce motoru zaspal dobu, ale jeho ambice zůstávají velmi vysoké. V sezoně 2018 se může vyrovnat pohonné jednotce do Mercedesu, o dva roky později získat titul. Takový je názor výkonného ředitele Cyrila Abiteboula.

Francouzská automobilka dodává motory Red Bullu, Toro Rosso a své tovární stáji. Během éry osmiválců zažila velmi úspěšné období, to skončilo společně s nástupem hybridních motorů v roce 2014. Renault už v minulé sezoně udělal výrazný krok vpřed, letos má přijít ještě něco většího. Tyto vyhlídky rozhodně potěší Red Bull, který by se mohl stát hlavním vyzyvatelem mistrovského Mercedesu.

„Máme velkou chuť dokázat své schopnosti, tak jako jsme to udělali v minulosti. Myslím, že nejdříve je důležité, abychom eliminovali ztrátu na Mercedes. Doufáme, že toho budeme schopni na začátku roku 2018,“ řekl Abiteboul.

V loňském ročníku Red Bull dokázal vyhrát dvě velké ceny, což potvrzuje fakt, že kvalitní šasi má velký podíl na úspěchu. Abiteboul uznává, že cílem pro letošní sezonu není dohnat Mercedes po výkonnostní stránce, ale zaměření na aerodynamiku. Abiteboul se také vyjádřil k neúspěchu Renaultu v posledních třech letech.

„Nová generace motorů, nová pohonná jednotka nás zklamaly. Zklamání fanoušků nebo zákaznických týmů není DNA Renaultu. Red Bull o tom mluvil opravdu nahlas. Rok 2015 byl o restartu, začali jsme nanovo. Změnili jsme strukturu managementu a postupy v oddělení motorů. Myslím, že na základě úspěchu s Red Bullem s V8 jsme se při velké změně v pravidlech chovali trochu samolibě.“

Hlavním cílem Renaultu je zvednout se z devátého místa v Poháru konstruktérů a znovu dosáhnout těch nejlepších výsledků. „Připravili jsme jasný, dlouhodobý plán inovace v oblasti formule 1, konkrétně pohonné jednotky. To by nám v roce 2020 mělo pomoci v boji o titul.“

Renault se musí vyrovnat s další změnou, tentokrát ve vedení samotné stáje. Frederic Vasseur po vzájemné dohodě opouští roli šéfa týmu. Francouzská média jeho odchod označují jako velkou ránu pro Renault, to ale Abiteboul odmítá. Tým je prý stále stabilní.

Čtěte dále: Šéf Red Bullu: Pokrok Renaultu může narušit dominanci Mercedesu

Dokáže tovární tým Renaultu v dohledné době znovu vyhrávat velké ceny?

Dokáže tovární tým Renaultu v dohledné době znovu vyhrávat velké ceny?

Diskuse k článku

Napsat komentář