Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Brazil, 
#27 Nico Hulkenberg (GER, Renault Sport F1 Team),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Renault nemá dostatek náhradních dílů pro své motory

Francouzský motorář brzy vzdal vývoj letošní pohonné jednotky. Jenže v kombinaci s častými poruchami motorů Renault (hlavně u týmu Toro Rosso) vyvstaly s koncem sezony problémy pro týmy jezdící s tímto agregátem. Renaultu totiž dochází zásoby jednotlivých komponent motoru. Další selhání by tak mohla mít kritické následky.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 14. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

Jednou z obětí těchto potíží byl v Brazílii Max Verstappen, který musel závod odjet s konzervativnějším nastavením pohonné jednotky, následkem čehož ztrácel na konkurenci. „Na jednu stranu to chápu,“ přiznal pilot Red Bullu. „Ale pokud máte během sezony tak velké potíže se spolehlivostí, pak byste jakožto dodavatel měl udělat vše pro to, abyste měl dostatek náhradních dílů.

Zdá se logické, že se Renault rychle začal soustředit na příští rok. Je to ale i frustrující, musíme to však přijmout. Po čtyřech velmi dobrých závodech je škoda, jak jsme jeli v Brazílii, ale musíte být realisté. Vůz jako takový byl dobrý,“ sdělil Nizozemec.

Podobného názoru je i nevýkonný šéf Mercedes Niki Lauda, podle nějž na spolehlivost letos doplatil jak Renault, tak i Ferrari. „Jelikož jsme měli auto s proměnným výkonem, nemohli jsme si dovolit problémy s pohonnou jednotkou. Takže Toto (Wolff) a já jsme se zeptali Andyho Cowella (šéfa přes motory), co je důležitější: najít desetinu, nebo zajistit spolehlivost? Ferrari a Renault upřednostnily výkon, a tím ztratily šampionát,“ prohlásil Lauda.

Rozezlený Renault slíbil motory pro Toro Rosso až do konce sezony

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.