Red Bull vychovává své talenty tvrdě. Mně to ale pomohlo, tvrdí Gasly

Nováček v barvách Toro Rosso Pierre Gasly podal v sobotní kvalifikaci zcela srovnatelný výkon v porovnání s týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Vděčí za to i tlaku, který prý na něj Red Bull za léta spolupráce vyvíjel.

Štítky: GP Malajsie Pierre Gasly Toro Rosso Zveřejněno 30. 09 2017 — Josef Nekvinda

Pierre Gasly se k programu Red Bullu připojil po vítězném tažení ve formuli Renault Eurocup v roce 2014. Od té doby po očku nahlížel po možnosti proklouznout mezi závodnickou smetánku. Do formule 1. Mezitím stanul několikrát na stupních vítězů ve formuli Renault 3,5, minulou sezonu opanoval sérii GP2 (F2) a letos je jedním z aspirantů na titul japonské Super formule.

Dočkal se až letos, kdy nahrazuje Daniila Kvjata u Toro Rosso (minimálně pro následující dva závody), což se zdá být předzvěstí plnohodnotného angažmá pro sezonu nadcházející. Svou první kvalifikaci v F1 zvládl nad poměry, kdy se takřka vyrovnal o mnoho zkušenějšímu Sainzovi. Dotazy proto směřovaly k pocitům nováčka.

„Byl jsem vlastně docela překvapený, protože jak jsem naskočil do auta, až tolik tlaku jsem necítil. Red Bull na mě vyvíjel tlak už doby, co jsem se zapojil do jejich programu, a to mi zcela určitě dnes hodně pomohlo celou situaci zvládnout. Zkrátka jsem se cítil skvěle, neboť jsem byl přesně tam, kde jsem chtěl být už odmalička. V čase, kdy jsem vyjížděl z pitlane, tak už jsem přemýšlel nad tím, jakým způsobem musím udělat zahřívací proceduru, abych mohl konkurovat ostatním,“ popisoval své úvodní vteřiny v kokpitu Pierre Gasly.

Do druhé části pak mladý Francouz pronikl bez sebemenších problémů, kdy dokonce pokořil zmiňovaného Carlose Sainze ve druhém voze Toro Rosso. Tam ale jeho možnosti dosáhly stropu. V tomto segmentu totiž nedokázal zlepšit ani čas z předešlé části, a nakonec se musel spokojit s patnáctou příčkou na startu nedělního závodu.

„Ve druhé části a druhém pokusu se mi z toho nepodařilo vytáhnout všechno. Byli jsme tam všichni seřazení za sebou a mně se pro první sektor dráhy nepodařilo dostat do pneumatik optimální teplotu. Do páté zatáčky jsem proto ztratil okolo dvou a půl desetin sekundy, něco jsem získal v posledním sektoru a v porovnání s mým nejlepším časem jsem na tom skončil o desetinu hůře,“ přiblížil dále své poznatky Gasly.

Diskuse k článku

Napsat komentář