Red Bull soupeřům ukázal RB13 a naznačuje: Někomu třináctka nosí smůlu, někomu štěstí

Red Bull prostřednictvím krátkého videa prezentoval světu svoji odpověď na technické regule pro sezonu 2017, monopost s označením RB13. Právě číslovky 13 v klipu využívá a s použitím blikajícího neonového nápisu na zdi dodává, že pro někoho je (ne)šťastná. Stáj z Milton Keynesu v loňském roce vykrystalizovala jako největší soupeř dominantního Mercedesu. Daniel Ricciardo s…

Štítky: RB13 Red Bull Zveřejněno 26. 02 2017 — Pavel Fabry

Red Bull prostřednictvím krátkého videa prezentoval světu svoji odpověď na technické regule pro sezonu 2017, monopost s označením RB13. Právě číslovky 13 v klipu využívá a s použitím blikajícího neonového nápisu na zdi dodává, že pro někoho je (ne)šťastná.

Stáj z Milton Keynesu v loňském roce vykrystalizovala jako největší soupeř dominantního Mercedesu. Daniel Ricciardo s Maxem Verstappenem stříbrným šípům často nepříjemně šlapali na paty, sesadit z trůnu se je však nakonec nepodařilo. Výjimkou byly dvě zahozené šance v podobě vzájemné kolize Lewise Hamiltona a Nika Rosberga ve Španělsku a závodu v Malajsii, kde Rosberga v prvním kole trefil Sebastian Vettel, Hamiltona později zradil motor. V obou případech to byli právě jezdci Red Bullu, kdo se radovali z triumfu.

Velké změny v technických regulích pro rok 2017, které znamenají zcela nové vozy nebo konec žetonového systému omezujícího vývoj pohonných jednotek, však poskytují soupeřům šanci Mercedes skutečně dotáhnout. Red Bull je přitom mnohými jmenován jako tým, který má k takovému úspěchu nejblíže.

RB13 na první pohled při porovnání s ostatními dosud představenými vozy nepůsobí nikterak dramaticky, vozu vládne spíše tvarová jednoduchost a elegance. Pozornost upoutá například nos vozu. Zatímco celková koncepce se velmi podobá řešení většiny ostatních týmů, zaujme vstupní otvor sání vzduchu na samotné špičce. Jednat by se mohlo však pouze o zajímavě vyhlížející vstup běžně používané ventilace nebo otvor pro tzv. S-duct, který je k vidění také na většině ostatních vozů.

Bočnice nejsou tak dramaticky úzké jako u Mercedesu, směrem k zádi vozu však ustupují výrazněji než u řady konkurenčních vozů. Právě tvarování bočnic může leccos naznačit o úspěšnosti uspořádat vnitřnosti monopostu co nejtěsněji, což přináší aerodynamické benefity, zároveň však vyvolává otazníky nad dostatečným chlazením.

Už v pondělí Red Bull spolu se svými soupeři vyrazí k prvním předsezonním testům, které do značné míry naznačí rozložení sil před novým ročníkem formule 1.

Čtěte dále: Zásadní otázka nové sezony: má Ferrari na boj s dvojicí Mercedes – Red Bull?

rb13_gallery_threequarter rb13_gallery_top

Foto: Red Bull

Diskuse k článku

Napsat komentář