Red Bull přiznává strach z konkurence: Ferrari neukázalo svůj potenciál

Ferrari bylo v testech rychlé, avšak ne v absolutním slova smyslu. Sebastian Vettel svým časem v posledním dni svého programu deklasoval konkurenci, i když ke konci kola sundal nohu z plynu. Ferrari ovšem není jediné, kdo neukázal svou pravou tvář. Doslova to připomínalo hru kočky s myší. Sebastian Vettel poslední den svých testovacích jízd zajel do té doby rekordní čas.…

Štítky: Red Bull Sezona 2017 Zveřejněno 17. 03 2017 — Josef Nekvinda

Ferrari bylo v testech rychlé, avšak ne v absolutním slova smyslu. Sebastian Vettel svým časem v posledním dni svého programu deklasoval konkurenci, i když ke konci kola sundal nohu z plynu. Ferrari ovšem není jediné, kdo neukázal svou pravou tvář.

Doslova to připomínalo hru kočky s myší. Sebastian Vettel poslední den svých testovacích jízd zajel do té doby rekordní čas. Ovšem má to svůj háček. A to ten, že i v takto rychlém kole Němec vypustil závěrečné metry měřeného pokusu. Konkurence se proto ptá – kde je skutečný potenciál nového Ferrari SF70-H?

F1teaser

Zatímco Vettel celou situaci bagatelizoval, Red Bull počínání Ferrari pečlivě analyzoval. Soustředil se výkony italské stáje a dle poradce týmu Helmuta Marka z toho lze vyvodit jediný racionální výsledek – kdyby si nebyli jistí svým potenciálem, nechovali by se takto. „Ferrari je velmi rychlé a spolehlivé. To je rozdíl oproti loňskému roku,“ domnívá se Marko.

„Jedna věc mi dělá opravdové starosti. Znám Vettela velmi dobře na to, abych věděl, že na cílové rovince zpomalil. Každý vám to může potvrdit. Když uděláte něco takového, pak si musíte být jistí, že se v autě skrývá ještě mnohem víc,“ dodává poradce Red Bullu.

Bude Ferrari zase vyhrávat? Z týmu sálá nadšení, to ale mírní historie i fakta

„Nikdo neukázal karty. Máte-li ve svém autě o 10 kilo více paliva, ztráta je okolo 0,35 sekundy na kolo větší. Další sekunda přibude díky odlišnému nastavení pohonné jednotky. Spousta toho je proto zatím skryta, ale pokud v Melbourne budou panovat podobné teploty jako v Barceloně, je jisté, že Ferrari bude na čele,“ konstruuje scénáře Marko s tím, že žádné z top aut neodhalilo svůj skutečný potenciál.

Zatímco ale Ferrari zvládlo testování bez sebemenších problémů, Red Bull se musel potýkat s občasnými výpadky pohonné jednotky Renaultu. Do Melbourne proto dorazí s řadou modifikací, které by měly dostat spolehlivost motoru na požadovanou úroveň.

„Měli jsme tam pár opravdu nepříjemných závad. Jednalo se ale prakticky o to samé. I přesto jsme nedokázali učinit takový progres, který jsme si předsevzali. Pro Melbourne je nicméně typické, že se zde nasazuje mnoho nových dílů, takže to bude vypadat úplně jinak,“ doplňuje Marko.

Čtěte dále: Velká sezonní tipovačka GPF1: Odhadněte stupně vítězů, pole position ale i safety car

Diskuse k článku

Napsat komentář