Red Bull: Pokud chceme opravdu šetřit, zakažme větrné tunely

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner si myslí, že razantní úspory v rozpočtech týmů by přinesl zákaz vývoje v aerodynamickém tunelu.

1 Štítky: Finance Pravidla Red Bull Zveřejněno 11. 03 2015 — Jan Pastorek

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner si myslí, že razantní úspory v rozpočtech týmů by přinesl zákaz vývoje v aerodynamickém tunelu.

O nutnosti šetřit se ve formuli 1 hovoří neustále, ale skutečných úsporných opatření se podařilo za poslední roky najít jen málo. Red Bull má nový nápad.

„Pokud byste chtěli být opravdu extrémní a kontroverzní, zbavte se aerodynamického tunelu,“ cituje Hornera Autosport. „Je to drahá věc na provoz a na zásobování díly. Vraťte se k vynalézavosti inženýrů. Dejte všem stejný mikročip pro CFD cluster (počítače) a nechte to na síle mozků týmu, místo počítačové síly nebo aerodynamického tunelu.“

„Proč nebýt radikální? Proč nezařídit, aby všichni měli stejné procesy? Kdybych byl Bernie (Ecclestone) nebo Jean (Todt), je to směr, o kterém bych přemýšlel.“

Vzhledem k velmi omezenému testování na tratích investovaly týmy v minulých letech obrovské prostředky do svých větrných tunelů, podle Hornera by to ale nebyl nepřekonatelný problém.

„Pro nás by to nebylo příjemné, ale pokud bychom opravdu věřili, že je to správné, pronajali bychom ho na komerční využití. Jako byznys. Sauber to ukázal, tým formule 1 dotuje tím, že aerodynamický tunel dává k dispozici třetím stranám. Vždy se najde cesta. Frank (Williams) má dva tunely a jeho tým používá jen jeden.“

Horner míní, že na rozdíl od rozpočtového stropu by tohle byla efektivní cesta k úsporám.

„Nemůžete nařizovat, kolik má mít tým peněz a jak je utratí. Ale můžete v rámci pravidel zařídit, aby se návratnost zmenšila. Takže ano, můžete mít hezký motorhome, hezkou boxovou zeď, továrnu a všechno ostatní, také platit jezdcům jmění.“

„Ale pokud by pravidla byla taková, tak by vám to nutně nepřineslo výhodu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář