Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Japan, 
#33 Max Verstappen (NDL, Red Bull Racing)
 *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Red Bull: Kauza kolem spalování oleje ničí ekologický obraz F1

Týmy Red Bull a McLaren požadují po Mezinárodní automobilové federaci, aby byla ještě tvrdší v omezení množství oleje, který mohou vozy během jízdy spálit spolu s palivem. To jim dopomáhá k vyššímu výkonu.

1 Štítky: McLaren Red Bull Technika Zveřejněno 13. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

Kauza spalování oleje spolu s benzinem prostoupila celou letošní sezonu. Přestože FIA se dušovala, že žádný z týmů pravidla neporušuje, od italské GP snížila povolené množství oleje na 0,9l/100 km. Od příštího roku dojde k dalšímu snížení, a to na 0,6 litrů. To se však například Red Bullu zdá stále moc.

„Spálit čtyři kilogramy oleje v závodě, to je skoro jako mít dieselový motor,“ je nespokojen Christian Horner. „Jde to proti ekologickému konceptu, jakým současná hybridní formule je. Bylo by lepší vidět správné řešení a odstranit nejistotu ohledně tohoto problému. Vím, že i další týmy jsou s tím nespokojeny,“ dodává šéf Red Bullu.

Jedním z nich je i McLaren. Ten se v podobném duchu nechal slyšet už během víkendu Grand Prix Japonska. „Vím, že na tom FIA pracuje, ale omezení by měla být daleko větší,“ uvedl tehdy šéf britské stáje Eric Boullier.

AUDIO: Josef Král o spalování oleje společně s palivem

Diskuse k článku

  1. Jirka_1 13.10.2017 (17:34)

    Nedovedu si představit, jak to udělat, aby nebylo poznat, že se v motoru spaluje olej nebo se jen dostává do spalovacího prostoru. U každého ojetého auta, které spaluje olej nad míru, je vidět namodralý kouř z výfuku, aby se olej spálil bez vizuálních projevů, je třeba vytvořit přebytek vzduchu, což je věc, která výkon motoru snižuje. Pokud ho jen chrstnu při brzdění motorem do spalovacího prostoru, tak motor děsně černě začoudí a hned se to pozná. Tzv. vrchní mazání v dřevních dobách u motorů v záběhu, kdy se do oleje přidával olej v poměru 1:400, bylo posléze opuštěno, protože se přišlo na to, že 4T není 2T a vrchní mazání ničemu nepomáhá, jen zasviní spalovací prostor, svíčku a vytváří na sacích ventilech karbon.
    FIA nic vadného na motorech nenašla – buď jsou tak neschopní nebo je to skutečně nesmysl.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.