Red Bull jej nechtěl. Dnes Sébastien Buemi dominuje elektrickým formulím

Na kontě má 55 velkých cen F1. Trochu možná pohříchu za jeden jediný tým Toro Rosso v sezonách 2009 až 2011. Red Bull si jej nevybral do kategorie závodníků typu Vettel, Ricciardo nebo Verstappen. Sébastien Buemi ale dnes dominuje jinému seriálu. Šampionátu elektrických formulí E.

Štítky: Formule E Motorsport Sébastien Buemi Zveřejněno 21. 05 2017 — Tomáš Richtr

O pouhých pět bodů jej v sezoně 2005 porazil dnešní pilot Renaultu Nico Hülkenberg v seriálu spíše juniorských formulí BMW. Závodili tam například také Sergio Pérez nebo Johny Cecotto mladší. Sébastien Buemi o rok později v evropské formuli 3 vyzval jezdce takového formátu, jako je například Sebastian Vettel, Romain Grosjean nebo uznávaný Paul di Resta. V seriálu GP2/F2 sezony 2008 skončil pátý za Pastorem Maldonadem, Romainem Grosjeanem, Lucasem di Grassim, Brunnem Sennou a šampion tehdejší sezony, Giorigem Pantanou. Závodil za Jordan v F1 během sezony 2004, ale atypický návrat do nižší kategorie spojený s titulem žádné světlé zítřky nepřinesl.

Pro dnes osmadvacetiletého Švýcara Buemiho pak pro sezony 2009, 2010, 2011 přišla zmíněná příležitost ve formuli 1. Ale pak prostě nebylo kam. V Red Bullu měli svá místa takříkajíc předplacena Sebastian Vettel a Mark Webber a přípravná škola v podobě Toto Rosso v té době přivítala Daniela Ricciarda, dnešní hvězdu Red Bullu. A Francouze Jeana-Érica Vergne.

Sébastian Buemi přešel do mistrovství světa vytrvalostní závodů (WEC), ve které se spolu s Anthonym Davidsonem stal mistrem světa ročníku 2014. To už závodil pro Renault, respektive jeho provozní odnož eDams, v nově ustanoveném seriálu formule E. Nebojoval o titul v průběhu celé sezony, ale rostoucí výkony jeho týmu nakonec přinesly jednobodovou ztrátu právě v boji o titul úvodní sezony formule E 2014/15. Druhou sezonu Buemi vyhrál o dva body před Brazilcem di Grassim. Buemiho vedení v právě probíhajícím šampionátu elektrických formulí ve své třetí sezoně už je zdrcující. V polovině šampionátu třetí sezony 2016/17 má náskok na nejbližšího konkurenta di Grassiho (z Audi) už masivních 43 bodů (132 vs 89 – bodování je stejné jako ve formuli 1). Buemi pro tým Renault/eDAMS vyhrál pět z šesti závodů, zatímco di Grassi jediný. Závodilo se mimochodem ve velmi atraktivních destinacích: Hong-Kong, Marakeš, Buenos Aires, Mexico City, minulý víkend v Monaku a v sobotu tento víkend v Paříži. Zbývají závody v Berlíně, New Yorku a Montrealu.

Renault je v seriálu elektrických formulí v úvodních dvou sezonách zatím neporažen. Zdá se, že Renault ví, jak postavit elektrickou formuli, ale spoléhat se jen na techniku by bylo falešné. Buemiho týmovým kolegou je syn čtyřnásobného mistra světa F1 Alaina Prosta, Nicolas. Nicolas Prost ale v první sezoně formule E skončil šestý, zatímco kolega Buemi ztrácel bod na šampiona, Nelsona Piqueta mladšího. Na konci druhé sezony 2015/16 byl bodový rozdíl mezi Buemim a Prostem 40 bodů a po šesti závodech současné sezony ztrácí Prost na Buemiho už 74 bodů. Navzdory tomu je seriál elektrické formule v režii Renaultu, ačkoli se snaží třeba Audi, DS/Citroën, Jaguar neboAlonsův hostitel v závodě 500 mil Indianapolis Andretti. Níže nabízíme pětiminutové sestřihy ze závodů v Paříři a Monaku o uplynulých dvou víkendech.

Diskuse k článku

Napsat komentář