Red Bull chtěl stavět vlastní motor. Do budoucna má několik alternativ

Při prvních testech v sezoně 2014 rakouská stáj zkoumala možnost stavby vlastní pohonné jednotky. Ta by ale byla příliš nákladná. Red Bull má současně několik možností do dalšího roku – na konci toho letošního mu totiž končí smlouva s Renaultem. Čtyřnásobný šampion zažil nepříjemný pokles startovním polem v roce 2014 poté, co Renault nebyl schopen vyrobit konkurenceschopný motor…

Štítky: Helmut Marko Red Bull Renault Zveřejněno 23. 03 2016 — Lukáš Štěrovský

Při prvních testech v sezoně 2014 rakouská stáj zkoumala možnost stavby vlastní pohonné jednotky. Ta by ale byla příliš nákladná. Red Bull má současně několik možností do dalšího roku – na konci toho letošního mu totiž končí smlouva s Renaultem.

Čtyřnásobný šampion zažil nepříjemný pokles startovním polem v roce 2014 poté, co Renault nebyl schopen vyrobit konkurenceschopný motor pro novou, šestiválcovou éru. Brzy po začátku sezony si tak rakouská stáj začala pohrávat s myšlenkou vlastní pohonné jednotky.

„Podívali jsme se na to. Ale velmi rychle jsme jistili, že to není to pravé pro Red Bull. Bylo to během prvních testů sezony 2014. Hodně intenzivně jsme možnost vlastního agregátu zkoumali,“ prozradil poradce týmu Helmut Marko.

V čem podle něj spočíval zásadní problém? „Našli jsme firmy, co měli dostatek znalostí, o to nešlo. Ale cena a komplexnost celého toho projektu… Nehovoříme pouze o motoru. Jde o celou pohonnou jednotku, která je daleko komplikovanější. Navíc pravidla pro motory jsou špatná.

Je to moc drahé, je potřeba spousta inženýrství, nedělá to správný zvuk, který potřebujete. Navíc pilot je víceméně jen pasažérem. Ceny jsou opravdu enormní. Hovoříme tu asi o 250-300 lidech, kteří jsou potřeba jen na vývoj motoru. A to nevíme, jak dlouho budou tato pravidla v platnosti.“

Vlastní motor tedy není cesta pro Red Bull. Tomu ale na konci sezony končí smlouva s Renaultem, nicméně má prý několik alternativ, jak v F1 pokračovat jako tým. „Nebudeme bez motoru. Máme možnosti, chceme ale konkurenceschopný motor, se kterým můžeme vyhrávat.

Stále se diskutuje o možném dorovnání výkonů motorů do dvou procent či nezávislé pohonné jednotce. Uvidíme, co se stane s pravidly a jak pro nás letos motor vyvine TAG Heuer,“ dodal Helmut Marko.

Čtete dále: Marko: Renault měl použít rozum a vsadit vše na Red Bull

Podle Helmuta Marka Red Bull příští rok rozhodně bez motoru nebude. Vlastní jednotku si ale stavět nebude

Podle Helmuta Marka Red Bull příští rok rozhodně bez motoru nebude. Vlastní agregát ale stavět nehodlá

Diskuse k článku

Napsat komentář