Rozhovor se šéfem Mercedesu: S Ferrari soucítím. Známe ten pocit

Do Singapuru Mercedes přicestoval s vědomím toho, že bodově na Ferrari ztratí. Tuhle ztrátu proto chtěl alespoň eliminovat v maximální možné míře – vyhnout se problémům hned po startu. Dramatických prvních pár sekund určilo zcela jiný scénář, po kterém se v garáži Mercedesu slavilo. Na zajímavé zvraty reagoval v rozhovoru pro oficiální stránky šéf týmu Toto Wolff.

Štítky: GP Singapuru Toto Wolff Zveřejněno 19. 09 2017 — Josef Nekvinda

Toto, jaké myšlenky ti proběhly hlavou po prvních deseti sekundách závodu? Obě ferrari mimo hru a Lewis náhle ve vedení.
Ráno jsme se bavili o minimalizaci škod, neboť jsme si vědomi toho, že Singapur je naše Achillova pata, a potom odjíždíme se ziskem prvního a třetího místa. Takže z naší perspektivy to je fantastický výsledek. Když se vám ale stane něco podobného, soucítíte s Ferrari. Byl jsem v situaci, kdy jsem přišel o obě auta a vím, jak hořký pocit to je. Jakmile ale byl Lewis ve vedení, vše se točilo okolo dosažení nejlepšího možného výsledku.

Po restartu, kdy startovní pole přezulo na bezdrážkové pneumatiky, Lewis si stále budoval náskok. Překvapilo vás to?
Neměli jsme nejrychlejší auto v kvalifikaci, takže ano. Daniel (Ricciardo) byl pro nás měřítkem, takže jsme věděli, že jsme rychlí za všech podmínek a na všech sadách pneumatik. Nyní budeme analyzovat důvod.

Takže nevíte, proč tomu tak bylo?
Doufám, že inženýři tuší. (Smích)

Vzato v úvahu, v minulosti byl Singapur pro Mercedes vždy jakousi noční můrou, jak vděční jste za tento výsledek?
V takto těžkých dnech jako byl tento, jste rádi, že máte v autě Lewise. Neděle toho byla dalším příkladem. Bylo tam mnohem více šancí udělat chyby, než dovézt domů vítězství.

Jakou zprávu jste Lewisovi podávali ke konci závodu? Aby trochu ubral? Bylo tomu tak právě v kontextu „dovézt domů vítězství?
Báli jsme se, že na pneumatiky tlačil až příliš. S každým kolem zvyšoval svůj náskok o dvě sekundy. To bylo hrozně moc. Tak jsme mu sdělili, aby se nenamáhal. Samozřejmě to bylo trochu matoucí, takže o kolo později jsme mu řekli, ať si jede vlastním tempem.

Lewis nyní vede šampionát o 28 bodů před Vettelem. Začne se teď Mercedes zaměřovat a směřovat své úsilí na Lewise?
Podle mě je zcela zřejmé, že jeho šance na zisk titulu v Poháru jezdců jsou vyšší, než Valtteriho. Uděláme to tedy jako v minulosti a budeme se rozhodovat závod od závodu. Nicméně rozhodnutí bude muset přijít.

Mercedes před Singapurem sužují obavy

Kdy?
Nechtěl bych říct, že je pilotem číslo jedna, protože nechceme vyšachovat našeho druhého pilota. Je-li totiž vpředu a vede závod, pak to nechci označovat takto.

Toto je v letošním roce největší náskok, kterému se jakýkoli z pilotů těšil, a okruhy, které budou následovat, Mercedesu vyhovují. Cítíte se najednou více uvolnění s ohledem na šampionát?
Moje pocity v sobotu a v neděli ráno byly protikladem k uvolnění. Nikdy nevíte, co vás čeká. Můžete si všimnout, jak rychle to jde v motorsportu. Dopoledne to bylo všechno o eliminaci škod, a večer mluvíme o osmadvacetibodovém náskoku na čele Poháru jezdců. Dalších šest závodů znamená, že se to šestkrát může otočit proti nám v podobném duchu, jako se to dnes otočilo proti Ferrari.

Co tento náskok znamená pro Lewise z psychologického hlediska?
Očekávám od něho, že ho to nepřemůže. Ještě šest závodů. To je šest krát dvacet pět bodů zisků nebo ztrát. Ale pochopitelně budete mít radši náskok osmadvaceti bodů než žádný.

Bottase v Singapuru trápila dehydratace a problém s viděním

Jak vy osobně vidíte incident mezi Verstappenem a oběma ferrari?
To, co si myslím, že se stalo, je, že Sebastian vjel na kraj, ale nevšiml si na vnitřní straně Kimiho. Celé to bylo o tom ubránit Maxe, který tam byl a bylo obtížné v ten moment postřehnout ještě třetí auto. To zapříčinilo tu kolizi.

Navzdory dvojitému umístění na stupních vítězů, jak moc budete tento závod analyzovat? Mohlo to pro vás dopadnout hodně odlišně, nebýt toho incidentu v prvním kole.
Bude vlastně zajímavé udělat takovou analýzu. Každý rok jezdíme do Singapuru a vždy se trápíme. Minulý rok jsme vyhráli devatenáct závodů a také jsme tu finišovali na prvním a třetím místě. Stále to ale pro nás byl těžký víkend. Díval jsem se na výsledky kvalifikace z roku 2015 a byli jsme o sekundu a půl pomalejší, přičemž jsme obsadili pátou a šestou pozici. Je to trať, jejíž dispozice nám nesedí a my musíme přijít na to, proč. To je přesně to, co jsme udělali minulý rok po Singapuru, a pak se musíme soustředit na další.

Jak byste se cítil, kdybyste Singapur opouštěli s osmadvaceti bodovou ztrátou?
Bezprostředně po skončení závodu jsem měl rozhovor s Jamesem Allisonem o tomto náskoku a on řekl, že už nesmíme pustit míč. Je jasné, že bychom se necítili zrovna komfortně, kdybychom doháněl tuto ztrátu na Ferrari, ale zároveň tohle není čas na nějaké oslavy.

Diskuse k článku

Napsat komentář