Räikkönen: Největší výhoda Mercedesu i důvod ztráty Ferrari je kvalifikační mód motoru

Ferrari pro letošní ročník mělo být Mercedesu v patách, jenže není. Navíc se zdá, že je stále na míle vzdálené od svého vytouženého cíle. Na tento fakt poukazuje i forma Red Bullu, který Maranello v konkurenčním boji předstihl. Mezera prý ale nemusí být tak dramaticky velká, jak by se na první pohled mohlo zdát. Podle Kimiho Räikkönena…

Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 5. 10 2016 — Josef Nekvinda

Ferrari pro letošní ročník mělo být Mercedesu v patách, jenže není. Navíc se zdá, že je stále na míle vzdálené od svého vytouženého cíle. Na tento fakt poukazuje i forma Red Bullu, který Maranello v konkurenčním boji předstihl. Mezera prý ale nemusí být tak dramaticky velká, jak by se na první pohled mohlo zdát. Podle Kimiho Räikkönena Mercedes zvládá lépe naladit své pohonné jednotky do kvalifikačního módu a určitých fází závodů. Právě v tom by mohl celý rozdíl spočívat.

Hlavním zaměřením Ferrari mimo vývoje nového vozu by tedy během zimní přestávky měla být otázka efektivního využívání pohonné jednotky. Účelové nastavení „na hranu“ během závodu totiž údajně tvoří rozdíl až tři desetiny na kolo. Jenže v případě Ferrari vlastně ani není kde brát. I proto byl v malajské Velké ceně Räikkönen znevýhodněn v boji s dotírajícím Rosbergem.

„Jsou to pochopitelně jen dohady o tom, jak velký je tento rozdíl, ale už jsme několikrát mohli vidět, že jsou v některých fázích závodu nebo kvalifikačních částech rychlejší. Děláme své maximum, což je jediné, co vlastně můžeme dělat. Není novinkou, že zkrátka musíme zabrat. Musíme udělat rychlejší auto, chceme-li bojovat s ostatními. Oni byli po většinu roku rychlejší než my a tohle jsou oblasti, kde musíme usilovat o zlepšení,“ připomíná Iceman největší rozdíly mezi oběma auty.

„Snažíme se po celou dobu zlepšit ve všech oblastech. Pravdou je, že v kvalifikaci nejsme rychlí jako Mercedes, takže se dá těžko očekávat, že je najednou budeme porážet v závodě. V závodních podmínkách jsme ale obvykle silnější. Potřebujeme zkrátka rychlost, výkon a větší přilnavost. Tyhle věci není snadné zlepšit. Je to probíhající proces s cílem zlepšit tyto věci. Nejsme jediný tým, který se v tomto ohledu zlepšuje. Jakmile bude sezona u konce, začneme uvažovat nad dalším ročníkem a pokusíme se všechno zlepšit,“ dodává mistr světa z roku 2007.

Čtěte dále: „Ferrari potřebuje lepšího jezdce“. Vettel se dostal pod ostrou palbu kritiky od italského tisku

Rychlost, výkon, přilnavost. Oblasti, kde Ferrari musím podle Räikkönena nejvíce zabrat

Rychlost, výkon, přilnavost. Oblasti, kde Ferrari musí podle Räikkönena nejvíce zabrat

Diskuse k článku

Napsat komentář