Jak moc je pneu měkká nikoho nezajímá

Systém specifikací a tvrdostí pneumatik je příliš složitý a měl by být zjednodušený. Je o tom přesvědčen pilot Red Bullu Max Verstappen, podle kterého to fanoušky ani nezajímá.

Štítky: Max Verstappen Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 24. 04 2018 — GPF1.cz

Pirelli letos poskytuje již sedm různých specifikací tvrdosti tak, aby skrze řízenou životnost jednotlivých sad byl vynucen určitý počet pitstopů během velké ceny. Z těchto sedmi specifikací je pro danou velkou cenu určena trojice, z nichž jedna ze dvou nejtvrdších je pro závod povinná, tu nejměkčí je nutné nasadit ve třetí části kvalifikace.

Verstappen vyzývá Pirelli, aby opustila složitý systém názvů jednotlivých specifikací a pro daný víkend velké ceny zvolila prostě tvrdou a měkkou směs.

Pirelli překvapilo. V sezoně 2018 přibudou hned dvě nové směsi!

„Během závodů bych rád viděl jen tvrdou a měkkou směs. Lidé nakonec nemusí vědět, jestli je to ultra-měkká nebo super-měkká pneu,“ myslí si Verstappen. „Když na velkou cenu vezmete ultra-měkkou a měkkou pneu, ultra-měkké můžete říkat měkká a měkké tvrdá. Podle mého názoru lidi nezajímá, jak moc je pneumatika měkká.“

Verstappen současně přiznal, že předjíždět s širšími vozy představenými v loňské sezoně je těžší než v roce 2016.

Diskuse k článku

Napsat komentář