Jak moc je pneu měkká nikoho nezajímá
Systém specifikací a tvrdostí pneumatik je příliš složitý a měl by být zjednodušený. Je o tom přesvědčen pilot Red Bullu Max Verstappen, podle kterého to fanoušky ani nezajímá.
Pirelli letos poskytuje již sedm různých specifikací tvrdosti tak, aby skrze řízenou životnost jednotlivých sad byl vynucen určitý počet pitstopů během velké ceny. Z těchto sedmi specifikací je pro danou velkou cenu určena trojice, z nichž jedna ze dvou nejtvrdších je pro závod povinná, tu nejměkčí je nutné nasadit ve třetí části kvalifikace.
Verstappen vyzývá Pirelli, aby opustila složitý systém názvů jednotlivých specifikací a pro daný víkend velké ceny zvolila prostě tvrdou a měkkou směs.
Pirelli překvapilo. V sezoně 2018 přibudou hned dvě nové směsi!
„Během závodů bych rád viděl jen tvrdou a měkkou směs. Lidé nakonec nemusí vědět, jestli je to ultra-měkká nebo super-měkká pneu,“ myslí si Verstappen. „Když na velkou cenu vezmete ultra-měkkou a měkkou pneu, ultra-měkké můžete říkat měkká a měkké tvrdá. Podle mého názoru lidi nezajímá, jak moc je pneumatika měkká.“
Verstappen současně přiznal, že předjíždět s širšími vozy představenými v loňské sezoně je těžší než v roce 2016.
Diskuse k článku