Úvodní trénink naznačil temnou stránku Halo. Jaký je Magnussenův názor?

Ranní trénink na Velkou cenu Malajsie názorně demonstroval negativní stránku systému Halo. Po dnešních nepříjemných zkušenostech, kdy požár zachvátil monopost Renaultu a pilot z něj musel urychleně ven, Magnussen upozorňuje, že s ochranou hlavy vše mohlo dopadnout úplně jinak. Začátek prvního tréninku na Velkou cenu Malajsie poznamenala jedna spektakulární událost. Kevin Magnussen zajel instalační kolo…

1 Štítky: Halo Kevin Magnussen Zveřejněno 30. 09 2016 — Marie Tomšíková

Ranní trénink na Velkou cenu Malajsie názorně demonstroval negativní stránku systému Halo. Po dnešních nepříjemných zkušenostech, kdy požár zachvátil monopost Renaultu a pilot z něj musel urychleně ven, Magnussen upozorňuje, že s ochranou hlavy vše mohlo dopadnout úplně jinak.

Začátek prvního tréninku na Velkou cenu Malajsie poznamenala jedna spektakulární událost. Kevin Magnussen zajel instalační kolo a vracel se do boxů. Po zastavení monopostu v boxové uličce se jeho renault ocitl v plamenech, na vině byla porucha palivového průduchu. Ta způsobila vytékání benzínu z horní části krytu motoru, který se zapálil od horkých částí vozu.

Magnussen okamžitě opustil svůj monopost a vyvázl bez zranění. Mohla by ale tato situace mít jiné následky, kdyby byl využíván systém Halo? „Možná. Nikdy jsem netestoval systém Halo, takže nejsem ten nejlepší člověk, kterého byste se měli zeptat. Ale možná se můžete zeptat jiných pilotů, kteří už ho vyzkoušeli. Uvidíte, zda by bylo možné dostat se ven tak rychle. Podle mého názoru, pět sekund je moc dlouho, v případě že vůz hoří. Nechcete, aby to trvalo pět sekund.“

Z pohledu diváka situace vypadala dost dramaticky, ovšem Magnussen zůstal v klidu. „Nebylo to žádné velké drama. V prvním kole vše vypadalo dobře. Viděl jsem kouř a vyskočil jsem ven. „Když mi říkali, že vůz hoří, už jsem byl venku. Jen jsem cítil teplo.“

Magnussenův monopost byl odepsán hned na začátku prvního tréninku. Vzhledem k novému povrchu dráhy a upraveným zatáčkám to nejsou zrovna nejlepší zprávy. „Myslím, že trať je jiná, než jsem čekal. Opravdu, dost se to změnilo, takže ztracená kola z prvního tréninku mají velkou cenu. Ale stále jsme schopní to dohnat a dostat se do tempa. Vždy je lepší dostat se na vrchol výkonnosti a potom pracovat na nastavení vozu. V kvalifikaci to je ještě důležitější. Ale mělo by to být v pohodě.“

Foto: formula1.com

Čtěte dále: Druhý trénink rovněž v režii Mercedesu

Diskuse k článku

Napsat komentář