První den testů Pirelli byl nejrychlejší Ricciardo
Celkem 285 najetých okruhů, rozestupy menší než jedna vteřina a jedny červené vlajky – takové je ve zkratce zhodnocení prvního testovacího dne Pirelli na okruhu Paul Ricard, který vyhrál Daniel Ricciardo. Testu mokrých pneumatik se zúčastnily tři týmy – McLaren, Ferrari a Red Bull. Nejrychlejší byl pilot Red Bullu Daniel Ricciardo (80 kol), kterého následoval…
Celkem 285 najetých okruhů, rozestupy menší než jedna vteřina a jedny červené vlajky – takové je ve zkratce zhodnocení prvního testovacího dne Pirelli na okruhu Paul Ricard, který vyhrál Daniel Ricciardo.
Testu mokrých pneumatik se zúčastnily tři týmy – McLaren, Ferrari a Red Bull. Nejrychlejší byl pilot Red Bullu Daniel Ricciardo (80 kol), kterého následoval Stoffel Vandoorne (87 kol) na McLarenu. Třetí byl Kimi Räikkönen, jenž údajně odřídil 99 kol, ale objevila se informace, že došlo k potížím na měřícím zařízení a Fin si připsal „jen“ 80 okruhů.
.@danielricciardo tops Pirelli wet test day 1 timesheets on busy day of tyre work https://t.co/ZAQpVfMK1P pic.twitter.com/Q8f42kXyUB
— Jon Noble (@NobleF1) 25. Leden 2016
Na tři a půl kilometrovém okruhu se všechny vozy vešly do rozmezí méně než jedné vteřiny. Jediné přerušení měl na svědomí Vandoorne, jemuž vypověděl službu jeho mclaren. Testování probíhalo s vozy specifikace 2015, týmy nemohly nasadit žádné nové díly. Pirelli vyžadovalo s ohledem na udržení konstantních podmínek desetikolové stinty s rozestupem deseti vteřin mezi jednotlivými monoposty. Během jízd vyzkoušelo hned několik různých specifikací gum. Testy pokračují zítra, kdy se na dráze objeví znovu Stoffel Vandoorne, Daniil Kvjat a Sebastian Vettel.
Kimi in action today at Paul Ricard track for Pirelli’s wet tyre test | #Raikkonen #Ferrari pic.twitter.com/BGU9YsbXUd — Gianlu D’Alessandro (@Gianludale27) 25. Leden 2016
Právě Vettelův kolega Räikkönen už stihl okomentovat testované pneumatiky. Pirelli se na francouzském okruhu snaží zjistit, jestli se mu u nových pneumatik podařilo vylepšit jízdní vlastnosti – hlavně odolnost proti aquaplaningu.
„Obvykle nejsme (Ferrari) dobří na mokru, takže je to něco, čemu musíme více porozumět. Test byl dobrý v tom, že podmínky byly po celou dobu velmi podobné. Pokud můžeme nějak pomoci Pirelli, je to v pořádku, ale momentálně bych asi preferoval loňskou směs. Na hodnocení je však brzy,“ prohlásil Fin.
Diskuse k článku