Proč Vettel zvolil jinou strategii? Cílem bylo druhé místo

Sebastian Vettel brání strategii Ferrari, podle německého pilota byla její volba správná. Vettel měl na dosah stupně vítězů. V závěrečné fázi závodu nasadil měkkou sadu pneumatik a dotíral na Lewise Hamiltona. Jezdec Mercedesu se ale ubránil a postupně si vybudoval pohodlný náskok. Oba piloti Ferrari byli na startu GP Japonska penalizováni. Vettel ztratil tři místa…

1 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Sebastian Vettel Zveřejněno 9. 10 2016 — Marie Tomšíková

Sebastian Vettel brání strategii Ferrari, podle německého pilota byla její volba správná. Vettel měl na dosah stupně vítězů. V závěrečné fázi závodu nasadil měkkou sadu pneumatik a dotíral na Lewise Hamiltona. Jezdec Mercedesu se ale ubránil a postupně si vybudoval pohodlný náskok.

Oba piloti Ferrari byli na startu GP Japonska penalizováni. Vettel ztratil tři místa za incident z Velké ceny Malajsie a startoval šestý. Kimi Räikkönen klesl o pět pozic kvůli výměně převodovky a startoval osmý.

„Penalizace pro nás byly dost kruté,“ komentoval Vettel. „Ztratili jsme dost pozic. Podařilo se nám vrátit se zpět, pak to dlouho vypadalo na pódium. Ale chtěli jsme druhé místo, nechtěli jsme jenom tak sedět a skončit třetí. To proto jsme se rozhodli zůstat, když Max zajel do boxů pro další tvrdou sadu. Je jednoduché to zanalyzovat a říct, co jsme mohli udělat. Ale myslím, že v tu chvíli to bylo správné rozhodnutí.

Tlačil jsem na to stejně jako tým. Teď je jednoduché být expertem a kritizovat, ale v tom okamžiku jsme to museli zkusit. Byla to naše šance na druhé místo. Nefungovalo to, a je to škoda, protože jsme byli dost rychlí. Bohužel, pneumatiky ke konci nefungovaly tak, jak jsme doufali. Možná, že kdybychom zůstali ve druhé řadě, mohl to být lepší závod. Ale jen mohl a na tom nezáleží.“

Sebastian Vettel si během závodu několikrát stěžoval na provoz na trati, prostřednictvím rádia se ostře dožadoval modrých vlajek. Měla tato skutečnost vliv na jeho ztrátu na Hamiltona?

„Nemyslím si, že piloti okolo zpátky udělali nějaký velký rozdíl. Ano, měl jsem smůlu na načasování. Narazil jsem na ně v sekci plné zatáček. Myslím, že jsem kvůli provozu ztratil na Lewise tak čtyři sekundy, ale při pohledu na celkový odstup to nehrálo žádnou roli. V těchto situacích někdy prohrajete, někdy vyhrajete. Myslím, že dnes jsme nebyli ti šťastnější. To se občas stává. Je důležité, že tam bylo mnoho pozitivních věcí.“

Kimi Räikkönen na rozdíl od Vettela zastavil o osm kol dříve a zůstal na měkkých pneumatikách. Udržel se před Ricciardem a závod dokončil na pátém místě. Také Iceman po závodě pokračoval v kritice modrých vlajek. Fin uznává, že úzká Suzuka nenabízí mnoho prostoru na bezproblémové předjetí. Na druhou stratu upozorňuje, že piloti okolo zpět by měli dodržovat své povinnosti.

„Každá trať je jiná a pravdou je, že když máte modré vlajky, tak někdo musí zpomalit a pustit vás. Jsou o kolo zpátky a já chápu, že někdy se nacházejí uprostřed svého vlastního souboje. Ale pustit piloty kolem, to není těžké. Vždycky tam ztratíte nějaký čas, ale jste o kolo zpátky, a to je součást závodění.

Samozřejmě, na okruzích, jako je tento, to má větší dopad. Někteří z nich byli prostě šílení. Dostanete se před ně o kolo později, takže to by mohlo být lepší. Ale nemyslím si, že by to mělo nějaký vliv na náš závod. Oproti startu jsme získali několik pozic,“ komentoval Räikkönen.

Čtěte dále: Podle Verstappena byl souboj s Hamiltonem v pořádku. Ricciarda o lepší výsledek připravil start z vlhké stopy

Diskuse k článku

Napsat komentář