Proč se nevrátí válka pneumatikářů a o kolik letos vozy zrychlí

Mario Isola, šéf oddělení Pirelli pro F1, vysvětlil v nedávném rozhovoru důvody toho, proč se do královny motorsportu jen tak nevrátí válka pneumatikářů. Ta byla naposledy k vidění mezi Michelinem a Bridgestonem v roce 2006. Isola rovněž vyslovil předpoklad, že letošní vozy zrychlí o další vteřinu a půl na kolo.

Štítky: Mario Isola Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 9. 02 2018 — Lukáš Štěrovský

„Je to odlišná situace,“ říká šéf Pirelli o současné situaci oproti době, kdy spolu válčily dvě firmy dodávající týmům gumy. „Momentálně dodáváme stejný produkt všem týmům, takže je z hlediska pneumatik dostáváme na stejnou úroveň. Pokud z toho uděláte soutěž s jiným výrobce, zvýšíte náklady, protože budete potřebovat testovat. Budete mít top týmy s lepšími produkty oproti týmům ze středu pole, protože nemáte žádnou povinnost dodávat všem stejné pneumatiky.

Vytvoříte rozdíly mezi top týmy a dalšími. Možná s dalšími dvěma nebo třemi výrobci byste měli několik týmů bojujících na čele, ostatní by ale měly potíže s výkonností. V pneumatice můžete snadno najít půl vteřiny na kolo nebo více, takže byste jen vygenerovali větší rozdíly mezi týmy,“ tvrdí Isola.

Přestože Pirelli je v současnosti jediným dodavatelem pneumatik pro formuli 1, i tak vzbudilo kontroverzi, když pro letošní rok rozšířilo své portfolio hned o dvě nové sady. Jednou z nich je hyper-měkká směs. „Pravděpodobně ji poprvé použijeme v Monaku, chtěl bych ji ale vidět i jinde. Co se týče časů na kolo, budeme letos ještě rychlejší, protože musíme vzít v potaz vývoj vozů. Bude to tak zhruba v průměru sekunda na kolo.

A také musíme připočíst fakt, že na začátku roku letos nasadíme měkčí směsi. Takže moje konečná očekávání jsou zrychlení o vteřinu a půl na kolo. Je to hodně, je to další velký krok,“ je si vědom Mario Isola.

Pirelli překvapilo. V sezoně 2018 přibudou hned dvě nové směsi!

Diskuse k článku

Napsat komentář