Pro Hamiltonův problém žádné řešení na dohled

Lewis Hamilton měl minulý závod problémy s přehříváním auta. Od té doby, na poměry F1, uteklo spoustu času, ale Mercedes zatím jen stále pátrá po příčinách. Pro tyto důvody zavádí nepřetržitý provoz.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 9. 05 2017 — Josef Nekvinda

Pro připomenutí. Lewis Hamilton se předminulý víkend v ruském Soči trápil s přehříváním svého vozu, v důsledku čehož se mu povedlo dokončit závod s velkou ztrátou na čelo až na čtvrtém místě. Poté novinářům sdělil, že ví, kde tkví tato překážka a že se ji pro nadcházející GP Španělska podaří odstranit.

Nicméně týden se s týdnem sešel, a namísto řešení problému se zatím v továrně Mercedesu pátrá po jeho příčinách. Šéf Mercedesu Toto Wolff proto potvrdil, že tým musí sáhnout k razantnímu řešení, které představuje nepřetržitý pracovní režim v továrně v Brackley.

„Stále převládá pocit, že máme spoustu domácích úkolů, abychom se s autem vrátili silnější ve smyslu stabilních výkonů v průběhu každého víkendu. Domníval jsem se, že směřujeme správným směrem, namísto toho potřebujeme čtyřiadvacetihodinové směny sedm dní v týdnu, abychom našeho cíle dosáhli,“ sdělil Wolff.

Navíc, jak se zdá, potýká se Mercedes ještě s jedním problémem, který představují pneumatiky, respektive  jejich nejměkčí směs. Velmi obtížné se jeví udržet tuto sadu pneumatik v tzv. optimálním teplotním okně a z tohoto pohledu je více postiženým Hamilton než týmový kolega Valtteri Bottas.

„Od Valtteriho jsme očekávali osobní vývoj a zlepšení s každým odjetým závodem, a to ukázal. Díky svému klidu vůči neúspěchu se s tím velmi dobře popasoval a nenechal se strhnout úspěchem.

Už v Bahrajnu přišla pole position, načež se mu v závodě nedařilo. Na to odpověděl výjimečným výkonem v Soči, ve čtvrté Grand Prix pro Mercedes, a ukázal, že je na správné cestě. Na druhé straně Lewis měl náročný víkend jak v kvalifikaci, tak poté v samotném závodě.

Od té doby jsme strávili zkoumáním, co se vlastně stalo, abychom pochopili, proč jsme nedokázali auto dostat do správného okna, v němž by se s ním cítil pohodlně. K porozumění toho problému není žádné zázračné řešení, jen spousta tvrdé práce a zaměření se na detail. Do dalších závodů mu musíme poskytnout takový nástroj, který ke své práci potřebuje. Na to se zaměříme,“ shrnuje dále šéf Mercedesu.

Diskuse k článku

Napsat komentář