Přestaňme už mluvit o pneumatikách, říká Mark Webber

Středem pozornosti by měli být piloti, a ne pneumatiky. Podle bývalého pilota Red Bullu Marka Webbera umělá degradace pneumatik Pirelli poškozuje formuli 1. Jezdcům neumožňuje jízdu na hraně a limity nebo schopnosti jdou stranou. “Potřebujeme více mluvit o pilotech a autech, ale v současnosti se neustále bavíme o pneumatikách. V Šanghaji jsme sice viděli hodně…

3 Štítky: Mark Webber Pneumatiky Zveřejněno 4. 05 2016 — Marie Tomšíková

Středem pozornosti by měli být piloti, a ne pneumatiky. Podle bývalého pilota Red Bullu Marka Webbera umělá degradace pneumatik Pirelli poškozuje formuli 1. Jezdcům neumožňuje jízdu na hraně a limity nebo schopnosti jdou stranou.

“Potřebujeme více mluvit o pilotech a autech, ale v současnosti se neustále bavíme o pneumatikách. V Šanghaji jsme sice viděli hodně předjíždění, ale zeptejte se pilotů. Byly to opravdové předjížděcí manévry? Ne tak docela,” myslí si Webber.

Během uplynulé Velké ceny Číny bylo napočítáno rekordních 161 předjížděcích manévrů, ale velká část z nich byla ovlivněna systémem DRS nebo odlišnou strategií. “Kvůli pneumatikám si jezdci opravdu nemohou vybírat místa, kde chtějí přidat. Piloti doopravdy závodí v prvních dvou kolech a v posledních deseti procentech závodu. Skutečně nemohou jet na hraně,” komentoval Webber.

Pravidla, která omezují rádiovou komunikaci, by měla zajistit větší samostatnost závodníků. Pneumatiky, šetření paliva, ERS a mnoho dalších věcí nově musí nosit v hlavě sám jezdec. Boxová zídka mu v těchto směrech moc nepomůže. Webber si myslí, že podobné prvky mohou negativně ovlivnit atraktivitu závodů. Hlavním cílem pro fanoušky by měli být piloti, rychlá auta, a ne složitá pravidla.

“Kvůli podobným věcem bude vždy vznikat nějaká dominance. Musíme zajistit, aby celý komplex bavil diváky, protože to je podstata sportu. Potřebujeme radikální a futuristické změny, ale stále to musí být nejrychlejší show na světě. Na tom musíme pracovat.”

Pro následující sezonu jsou plánována nová, revoluční pravidla, která by měla splnit požadavky na rychlejší monoposty, dostupnější motory i širší pneumatiky. Pirelli si prosadilo více testovacích dnů a testů by se měl zúčasnit i Pastor Maldonado.

Čtěte dále: Pirelli bylo vyslyšeno a ve formuli 1 pokračuje

Pozornost upínat na piloty, a ne pneumatiky. Taková je vize Marka Webbera

Pozornost upínat na piloty, a ne pneumatiky. Taková je vize Marka Webbera

Diskuse k článku

Napsat komentář