Překvapení u Williamsu. Technický šéf Pat Symonds končí

Britský Autosport přišel během dnešního odpoledne se zajímavou informací, podle které ve službách Williamsu končí Pat Symonds. Tým tuto informaci oficiálně potvrdil o pár hodin později. Třiašedesátiletý Symonds přestoupil k Williamsu v polovině sezony 2013, když tehdy opustil tým Virgin, nynější Manor. Hned v první kompletní Symondsově sezoně u britské stáje se Williamsu podařilo získat celkové třetí místo…

3 Štítky: Paddy Lowe Pat Symonds Williams Zveřejněno 20. 12 2016 — Lukáš Štěrovský

Britský Autosport přišel během dnešního odpoledne se zajímavou informací, podle které ve službách Williamsu končí Pat Symonds. Tým tuto informaci oficiálně potvrdil o pár hodin později.

Třiašedesátiletý Symonds přestoupil k Williamsu v polovině sezony 2013, když tehdy opustil tým Virgin, nynější Manor. Hned v první kompletní Symondsově sezoně u britské stáje se Williamsu podařilo získat celkové třetí místo v Poháru konstruktérů, které zopakoval i v sezoně 2015. Letos se však tým propadl až na páté místo, když se před něj dostala jiná soukromá stáj, a to Force India.

banner_hunt

Symondsův konec přichází v době spekulací, které spojují výkonného technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowa s přestupem právě do Williamsu.

Pat Symonds, původně vystudovaný aerodynamik, působil na pozici vedoucího inženýra ve formuli 1 už od osmdesátých let minulého století, kdy nastoupil do týmu Toleman. S ním zůstal do sezony 1984, kdy stáj převzal Benneton. To zajistilo Symondsovi pracovní pozici až do roku 2002, kdy se z Bennetonu stal Renault, s nímž pokračoval dál.

Jako výkonný šéfinženýr měl Symonds podstatný vliv na tituly z let 2005 a 2006, které pro tým se základnou v Enstone získal Fernando Alonso. Symonds ve formuli 1 spolupracoval s takovými jmény, jako je Ayrton Senna, Michael Schumacher, Nelson Piquet, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli či Gerhard Berger.

Ve svojí kariéře zažil ale i pár kontroverzí. Tu největší asi při GP Singapuru 2008, kdy se s Flaviem Briatorem podílel na naplánování úmyslné havárie Nelsinha Piqueta, která pomohla vyhrát jeho tehdejšímu týmovému kolegovi u Renaultu – Fernandu Alonsovi. Za tento počin dostal Symonds pracovní zákaz vztahující se na F1, který byl později odvolán Mezinárodní automobilovou federací.

Čtěte dále: Dost bylo spekulací. Nejvážnějším kandidátem na sedačku Mercedesu zůstává Bottas



Diskuse k článku

Napsat komentář