Záběry televizních kamer ubírají na atraktivitě F1

Televizní vysílání doplnit o akční střihy a vyrovnat rozdíl mezi jezdci. Takové jsou body na osobním seznamu přání Alexe Wurze, bývalého pilota F1 a předsedy asociace jezdců GPDA.

5 Štítky: FOM TV Zveřejněno 4. 04 2017 — Josef Nekvinda

S většími křídly a širšími pneumatikami budou letos auta zřejmě překonávat jeden rekord za druhým. Zároveň se také hovoří o tom, jak moc jsou nové stroje náročné na řízení – viz Alonsovo vyjádření o nemožnosti oddychu během jízdy. To všechno je podle Alexe Wurze, bývalého pilota F1 a současného šéfa asociace jezdců GPDA, prakticky k ničemu, když tohoto potenciálu nebudou využívat lidé zodpovědní za přenosy.

Na mysli má konkrétně lepší přenos skutečné rychlosti na televizní obrazovky. Pro tyto účely by tak změnil, popřípadě přidal úhly kamer kolem trati, ale i on-board záběrů. „Televizní přenosy už jsou lepší. I díky kamerám v kokpitu, jejichž obraz se trochu třese. To utváří představu o rychlosti aut. Můžete vidět, že jsou rychlejší,“ počíná své připomínkování Wurz.

„Kdyby tak televize ještě upustila od starého byznys modelu, kdy kamera zabírá širokou část trati a nahradila to pár rychlými střihy, oko by lépe postřehlo tu rychlost auta. S těmito úpravami si myslím, že by šlo o ten správný směr tohoto sportu. Pak už je jen na nových majitelích, aby propagovali, propagovali a zase propagovali.“

Wurz, coby sám bývalý závodník formule 1, má pochopitelně co říci i k samotnému tématu úpravy pravidel a tedy jejím následkům. Prvotní zkušenosti popsal jako návrat k autentickému závodění.

„Pilotům se ty vozy líbí, vypadá to věrohodně, což se pak lépe prodává. Když slyšíte několikanásobného mistra světa v rádiu popadat dech, protože se snaží jet na limit, a to může neustále, pak netřeba někomu vysvětlovat, jak je to fyzicky těžké a náročné. Každé kolo mohou jezdci jít na limit, což je skvělé a je to určitě ten správný směr.

Kdybych měl sestavený seznam přání, pak bych za účelem zvýšení konkurence výkonnostně více semknul startovní pole dohromady. Napětí by přišlo samo, protože by to bylo autentické, v konkurenčním prostředí, a to je samo o sobě vzrušující. Tímto směrem nyní směřujeme,“ popisuje své domněnky Wurz.

Vlevo Alex Wurz, vpravo herec a velký fanoušek motorsportu Brad Pitt (Le Mans 2016)

Diskuse k článku

  1. krakra 5.4.2017 (10:24)

    Co se týče onboardů z aut, tak kdysi před dobou byly nejlepší záběry z kamer umístěných vedle jedce a né nad jedzcem.
    Vpravo vedle hlavy pilota byla umístěná kamera, byla ve stejné výšce jako hlava (cca. oči) pilota, díky tomu byly ty záběry podle mě atraktivnější.
    Je bohužel pravda, že zase ukazovala pouze jednu stranu auta, dnešní kamery nad hlavou ukazují kompletní dění před autem.

  2. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 4.4.2017 (21:51)

    V jakém formátu jej zadáváte?

    Zeleenda:
    Ohledně sezonní tipovacky: nejde mi tam připsat komentář a ani mi nejde vyplnit a odeslat čas i přesto, ze ho zadávám ve správném formátu, šlo by se na to podívat?

  3. Zeleenda
    Zeleenda 4.4.2017 (10:34)

    Ohledně sezonní tipovacky: nejde mi tam připsat komentář a ani mi nejde vyplnit a odeslat čas i přesto, ze ho zadávám ve správném formátu, šlo by se na to podívat?

  4. KulatyLenin 4.4.2017 (10:28)

    Louis65:
    Co bude platne semknute startovni pole, pokud se diky turbulencim za vozy nebude moct predjizdet

    Možná napíšu blábol, ale za dob Hekkinena a Schumachera přece taky měli vozy aerodynamiku i když jinou ale turbulence za formulí se taky tvořili navíc auta byly lehčí takže více závislé na aerodynamice a předjíždělo. Není to jen výmluva?

  5. Louis65 4.4.2017 (9:54)

    Co bude platne semknute startovni pole, pokud se diky turbulencim za vozy nebude moct predjizdet 🙁

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.