Přední týmy komplikují těm slabším život v první části kvalifikace, stěžuje si Palmer

Jolyon Palmer je přesvědčen o tom, že chování top týmů a potažmo jezdců v první části kvalifikace je mnohdy nevhodné a komplikuje možnost zajet rychlé kolo stájím ze chvostu startovního roštu. Naposledy se to ukázalo během GP Evropy. Tento nováček formule 1, který byl v Baku vůbec nejpomalejším v kvalifikaci, tvrdí, že žluté vlajky způsobené Lewisem Hamiltonem zkazily…

2 Štítky: Jolyon Palmer kvalifikace Zveřejněno 23. 06 2016 — Lukáš Štěrovský

Jolyon Palmer je přesvědčen o tom, že chování top týmů a potažmo jezdců v první části kvalifikace je mnohdy nevhodné a komplikuje možnost zajet rychlé kolo stájím ze chvostu startovního roštu. Naposledy se to ukázalo během GP Evropy.

Tento nováček formule 1, který byl v Baku vůbec nejpomalejším v kvalifikaci, tvrdí, že žluté vlajky způsobené Lewisem Hamiltonem zkazily jeho nejrychlejší kolo, ve kterém byl o půl sekundy rychlejší, což by znamenalo posun o dvě pozice.

GP Evropy však není jediným takovým případem. Podle Brita existují dva problémy: buď jezdci ze špičky startovního pole v první části tlačí na pilu, následkem čehož někdy chybují, i když jim k postupu stačí jen jízda ‚na půl plynu‘, nebo jedou naopak tak uvolněně, že ostatní zpomalí v rychlém kole.

„Někdy je to vážně frustrující. Například v Baku měl Hamilton tempo, aby se v pohodě dostal skrze první část kvalifikace. I tak ale pořád způsoboval žluté vlajky a kazil pokusy nám, jezdcům na chvostu, kteří se snažili zajet, jak nejlépe jsme mohli.

V první části kvalifikace jsou přední týmy uvolněné a je to pro ně spíš jako trénink. Pro nás je to ale klíčová část. Takže když způsobí žluté vlajky ve dvou ze čtyř rychlých kol, je to pro nás dost bolestivé,“ má jasno Jolyon Palmer.

„Můžou zajet kolo o vteřinu pomaleji, než co je skutečně v jejich silách, a stejně postoupit,“ hořekuje Brit, kterému se rovněž nelíbí zákaz DRS během žlutých vlajek. „Bylo to celkem hloupé, protože pokud je žlutá vlajka ve třetí zatáčce, nemáte DRS do zatáčky číslo jedna, ve které očividně žádné nebezpečí nehrozí.

Někdy přitom nejsou žluté vlajky vyvěšeny ani příliš dlouho – například pokud jen někdo vyjede z trati a vrátí se. Rovněž by se někdo měl zaměřit na skutečnost, že v Baku byl pouze jeden detekční bod DRS,“ nešetří kritikou nováček ve formuli 1.

Čtěte dále: Kdo je Jolyon Palmer

Nováčkovi se nezamlouvá přístup předních týmů k první části kvalifikace

Nováčkovi se nezamlouvá přístup předních týmů k první části kvalifikace

Diskuse k článku

Napsat komentář