Předjíždění je letos ještě těžší. Řešení v nedohlednu

Předjíždění je ve formuli 1 letos ještě těžší než kdy dřív, shodují se jezdci. S nasazením dva metry širokých vozů s širšími pneumatikami na začátku sezony 2017 možnosti předjíždění značně zkomplikovalo. A čím dál efektivnější aerodynamika vozů znemožňuje soupeřům vzadu jet v těsném závěsu. Jak to ale vypadá, řešení je zatím v nedohlednu.

1 Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 26. 03 2018 — GPF1.cz

Lewis Hamilton si postěžoval, že ať dělal, co mohl, nedokázal se dostat k Ferrari tak blízko, aby vůbec mohl zaútočit. Kolega Valtteri Bottas tvrdí, že turbulence za auty je letos ještě větší než vloni.

“Už tři sekundy za autem jste aerodynamickou turbulencí ovlivněni,” řekl Bottas. “S rozestupem menším než jedna sekunda je to všechno vzhůru nohama.”

Právě s ohledem na turbulence nepřineslo ani zavedení třetí předjíždění DRS zóny kýžený efekt. A stěžovali si další, jako například Esteban Ocon nebo Daniel Ricciardo.

Být beznadějně zavěšený za soupeřem bylo negativním aspektem nedělního úvodního závodu sezony. Hamilton za Vettelem, Ricciardo za Räikkönenem nebo Verstappen za Alonsem. Šéf formule 1 Ross Brawn prohlásil, že je potřeba strukturovaný přístup k řešení tohoto problému, jehož řešení má zvýšit atraktivitu závodění. S ohledem na okolnosti ale toto řešení nepřijde dříve než v roce 2021.

S využitím aerodynamických tunelů a počítačové simulace CFD vedení seriálu pracuje na návrhu pravidel, která umožní autům jezdit za sebou v těsném závěsu bez velké ztráty výkonu.

“Fanoušci chtějí lepší podívanou a předjíždění je nejzajímavějším a elementárním prvkem, který na dráze můžete mít. Celé rodina F1 musí odvést maximum. Fanoušci jsou naším největším pokladem,” řekl Ross Brawn.

Diskuse k článku

Napsat komentář