Pracovat na zvýšení přítlaku už nemá smysl, zní z Ferrari

Ferrari nedokázalo navázat na povzbudivé výkony z Velké ceny Japonska. Scuderia opět ztrácela nejen na Mercedes, ale i na Red Bull. Důvodem má být konfigurace okruhu v Austinu, který vyžaduje vysoký přítlak. Trápení italské stáje ještě prohloubila hrubá chyba při zastávce v boxech, kdy jeden z mechaniků nestihl dostatečně upevnit kolo a Räikkönen musel odstoupit.…

Štítky: Ferrari GP USA Zveřejněno 26. 10 2016 — Marie Tomšíková

Ferrari nedokázalo navázat na povzbudivé výkony z Velké ceny Japonska. Scuderia opět ztrácela nejen na Mercedes, ale i na Red Bull. Důvodem má být konfigurace okruhu v Austinu, který vyžaduje vysoký přítlak. Trápení italské stáje ještě prohloubila hrubá chyba při zastávce v boxech, kdy jeden z mechaniků nestihl dostatečně upevnit kolo a Räikkönen musel odstoupit.

Red Bull navýšil svůj náskok v Poháru konstruktérů na Scuderii na třiapadesát bodů. Do konce sezony zbývají tři závody a Ferrari se pravděpodobně bude muset vyrovnat s konečným třetím místem. Na druhou stranu, podle šéfa Scuderie to není žádným velkým překvapením. Červeným monopostům nevyhovují okruhy náročné na vysoký přítlak.

„Tato trať není srovnatelná se Suzukou,“ komentoval Maurizio Arrivabene. „Na Suzuce jsme udělali nějaký pokrok a za to jsme rádi. Ale charakteristika této trati je zcela odlišná, je náročná na vysoký přítlak. Naše rychlost v závodě nebyla oproti pátku a sobotě tak špatná. Ale bohužel jsme nebyli schopní dostat se na stupně vítězů.“

Proč tedy mělo Ferrari v Austinu problémy? „Myslím, že nechci opakovat, kde všude jsme měli problém. Samozřejmě, nyní jsou pro nás nevhodné okruhy s vysokým přítlakem. O to tu jde. Pokud se ještě letos zaměříme na řešení tohoto problému, budeme ztrácet čas ve vývoji pro sezonu 2017. Proto se soustředíme na okruhy náročné na výkon, jako je Suzuka. Díly, které jsme nasadili na Suzuce, nám mohou poskytovat data pro následující sezonu.“

Šéf Ferrari také vysvětlil, proč Sebastian Vettel zajel ke konci závodu znovu do boxů. Důvodem nebyly opotřebované pneumatiky. „Způsobil to kus gumy, který se zachytil na zadním křídle, a to omezovalo jeho funkci. V tom byl ten problém. Řekl nám, že to není jednoduché. Mezera mezi ním a ostatními piloty byla dost velká, a tak jsme mu řekli, ať zajede do boxů a my vyčistíme zadní křídlo. Bylo dobré mít ještě jednu zastávku, aby se týmu vrátila jistota.“

Čtěte dále: Vettel byl dalším, kdo doplatil na virtální safety car, připravil ho o pódium. Räikkönen nechápe, co se pokazilo

Diskuse k článku

Napsat komentář