Honda kompletně přepracovala pohonnou jednotku. Detaily ale neprozradila

McLaren-Honda vyjede (podobně jako třeba Renault) do sezony 2017 se zcela přepracovanou pohonnou jednotkou. Japonský výrobce si bližší informace nechal pro sebe. Lze však očekávat, že se jedná o konce jeho konceptu ‚size-zero‘.

Během posledních měsíců se objevovaly nejrůznější informace (podávané navíc velice opatrným tónem) ohledně zvažované změny koncepce pohonné jednotky Hondy – mnohdy i od samotných členů týmu. Definitivní potvrzení ale přichází až nyní.

Honda se nelichotivě proslavila svým minimalistickým konceptem pohonné jednotky ‚size-zero‘, se kterým v roce 2015 vstoupila do formule 1. Brzy však narazila na jeho limity. Co je hlavním problémem takového agregátu, se můžete dočíst v rozsáhlé analýze zde. Ve zkratce jde však o příliš malé (a tím pádem nevýkonné) turbodmychadlo a kompresor, které jsou umístěny v omezeném ‚V‘ prostoru spalovacího motoru. Ostatní výrobci tyto komponenty umisťují s ohledem na jejich velikost mimo ‚V‘ prostor.

Technický ředitel japonského výrobce Tim Goss v rozhovoru na webových stránkách týmu potvrdil, že Honda kompletně předělala pohonnou jednotku, se kterou se potýkala poslední dvě sezony. Změny jsou prý opravdu radikální s cílem dohnat Mercedes. V tom by Hondě mělo napomoci i zrušení systému žetonů sloužících k vývoji motorů.

„Tento systém, který platil několik posledních sezon, byl zrušen. Pro rok 2017 byl kompletně změněn návrh pohonné jednotky s ohledem na získání větší výkonnosti. Nový agregát vychází z toho, co jsme se naučili během posledních dvou let, je ale speciálně upraven pro novou sezonu,“ prohlásil Tim Goss.

Čtěte dále: Moderní motor F1 polopatě: Česky dabovaný video seriál od Hondy

Názorů v diskuzi “Honda kompletně přepracovala pohonnou jednotku. Detaily ale neprozradila

  1. nakasipes

    Hm máte pravdu (viz třeba Williams a jejich stejná pohonná jednotka) takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Teď jsem o dost skeptičtější jak to celé dopadne.

  2. lordmystic

    nakasipes ale je přeci veřejně známé že i pokud mají týmy stejný hardware tak ještě důležitější je pak vyladěný software díky kterému mercedes dostává z motoru mnohem víc než např. ferrari které má už stejnou koncepci a stejně dobrý hw – jen to celé vyladit je neskutečná alchymie a týmy to nezakrývají – proto si myslím že honda spolu s mcl nemohou mít hned takovou výkonnost. já jsem ochotný si na to klidně vsadit slušný prachy že mcl bude rád když koncem roku náhodou získá nějakou bednu a i ta bedna pro něj bude velké sousto.

  3. nakasipes

    Já si to nemyslím. Ty systémy pro rekuperaci, motorgenerator atd. jsou nyní, už vyvinuté a spolehlivé takže teď to celé akorát poskládat s jiným uspořádáním a to není totéž co řešily předchozí 2 roky ba naopak mohlo by jim to poskytnout výhodou pokud budou mít jednotlivé komponenty na stejné úrovni možná i lepší než Mercedes a poskládají to jako oni? Mohlo by to být zajímavé ;)

  4. MiroslavZadina

    Však ono to nějak dopadne. Hlavně už aby sezóna začala.

  5. lordmystic

    „Nový agregát vychází z toho, co jsme se naučili během posledních dvou let, je ale speciálně upraven pro novou sezonu,“ prohlásil Tim Goss.

    já si nemohu pomoci, ale během posledních dvou let Honda získávala úplné kulové ohledně motoru protože stále vyvíjeli chybnou koncepci. naopak mercedes trefil správnou koncepci hned takže mercedes získával cenná data pro upgrade a vylepšení. můj osobní odhad je ten, že Honda bude letos alespoň ze začátku nespolehlivá, nevýkonná a budou zase nejméně půl sezóny ladit spolehlivost a druhou půlku výkonnost. ztráta tří let na mercedes je hodně a myslím že i se zrušenými žetony jim bude trvat min. dva roky než se mercedesu přiblíží.

Napsat komentář