Honda kompletně přepracovala pohonnou jednotku. Detaily ale neprozradila

McLaren-Honda vyjede (podobně jako třeba Renault) do sezony 2017 se zcela přepracovanou pohonnou jednotkou. Japonský výrobce si bližší informace nechal pro sebe. Lze však očekávat, že se jedná o konce jeho konceptu ‚size-zero‘. Během posledních měsíců se objevovaly nejrůznější informace (podávané navíc velice opatrným tónem) ohledně zvažované změny koncepce pohonné jednotky Hondy – mnohdy i od samotných členů…

5 Štítky: Pohonné jednotky Sezona 2017 Zveřejněno 6. 01 2017 — Lukáš Štěrovský

McLaren-Honda vyjede (podobně jako třeba Renault) do sezony 2017 se zcela přepracovanou pohonnou jednotkou. Japonský výrobce si bližší informace nechal pro sebe. Lze však očekávat, že se jedná o konce jeho konceptu ‚size-zero‘.

Během posledních měsíců se objevovaly nejrůznější informace (podávané navíc velice opatrným tónem) ohledně zvažované změny koncepce pohonné jednotky Hondy – mnohdy i od samotných členů týmu. Definitivní potvrzení ale přichází až nyní.

Honda se nelichotivě proslavila svým minimalistickým konceptem pohonné jednotky ‚size-zero‘, se kterým v roce 2015 vstoupila do formule 1. Brzy však narazila na jeho limity. Co je hlavním problémem takového agregátu, se můžete dočíst v rozsáhlé analýze zde. Ve zkratce jde však o příliš malé (a tím pádem nevýkonné) turbodmychadlo a kompresor, které jsou umístěny v omezeném ‚V‘ prostoru spalovacího motoru. Ostatní výrobci tyto komponenty umisťují s ohledem na jejich velikost mimo ‚V‘ prostor.

Technický ředitel japonského výrobce Tim Goss v rozhovoru na webových stránkách týmu potvrdil, že Honda kompletně předělala pohonnou jednotku, se kterou se potýkala poslední dvě sezony. Změny jsou prý opravdu radikální s cílem dohnat Mercedes. V tom by Hondě mělo napomoci i zrušení systému žetonů sloužících k vývoji motorů.

„Tento systém, který platil několik posledních sezon, byl zrušen. Pro rok 2017 byl kompletně změněn návrh pohonné jednotky s ohledem na získání větší výkonnosti. Nový agregát vychází z toho, co jsme se naučili během posledních dvou let, je ale speciálně upraven pro novou sezonu,“ prohlásil Tim Goss.

Čtěte dále: Moderní motor F1 polopatě: Česky dabovaný video seriál od Hondy

Diskuse k článku

Napsat komentář