Potřebuje Mercedes týmovou jedničku?

Úvodní podniky sezony naznačily mnohé, zejména sílící hrozbu pro dosud dominantní Mercedes v podobě Ferrari. Každá bodová ztráta jej proto může v případě neúspěchu mrzet. Nasnadě je tedy otázka – určí si Mercedes svou jedničku?

3 Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 17. 04 2017 — Josef Nekvinda

Sebastian Vettel si uplynulý víkend v Bahrajnu vyjel již druhé prvenství v sezoně z dosud tří odjetých Grand Prix a vystavil tak Mercedes do vcelku nezvyklé situace. Prozatímními úspěchy Ferrari naznačil, že každá sebemenší chyba bude mít svou dohru. Jak velkého rázu? Záleží i na nynějším postoji Mercedesu.

Jak už bylo naznačeno, všechno letos spěje k tomu, že souboj o titul po letech nadvlády jednoho týmu, ať už to byl dříve Red Bull nebo nyní Mercedes, svedou přinejmenším dvě stáje. Zatím se tuhé boje odehrávají zejména mezi Ferrari a Mercedesem, ale kdo ví, šampionát nabídne ještě spoustu klání a nikde není dáno, že se nepřimíchá i Red Bull.

Ale zpět k Mercedesu, jež je ústředním tématem těchto řádků. Stále se věci mají následovně – stáj se základnou v Brixworth má dominantní vůz a k tomu všemu ještě nejvážnějšího adepta na titul v podobě Lewise Hamiltona. A ačkoli se tým už několikrát nechal slyšet, že své piloty nehodlá „číslovat“ (a všichni ví, kdo by si na svých bedrech ono nepopulární číslo dvě nesl), pravdou je, pokud tak již není, že k tomuto kroku bude pravděpodobně nucen přistoupit.

Důvodem je sílící hrozba jménem Sebastian Vettel. Vše naznačil již zmiňovaný závod v Bahrajnu. Kvalifikace pro rudé vozy nedopadla nejlépe, půl vteřiny je balík jako hrom, nicméně v závodním režimu se síly přinejmenším vyrovnaly. A ještě je tu navíc jeden rozdíl oproti loňskému roku – ve Ferrari zatím brilantně zvládají i strategicky.

Valtteri Bottas je v Mercedesu v současné době stále v „adaptační fázi.“ Zároveň však není pochyb o tom, jak moc bude hladový po vítězstvích. Zvlášť, když na svém kontě ještě žádné nemá. Současně je ale s ohledem na formu Ferrari zcela jasné, že se potenciální hašteření mezi Hamiltonem a Bottasem Mercedesu vůbec nehodí do krámu. Nabízí se proto otázka – určí si Mercedes pro zbytek sezony svou jedničku?

Stáj si v Bahrajnu pohrávala s myšlenkou vydat pokyn k režii již po prvních pit stopech, kde by v závěru závodu mohl Hamilton na Vettela útočit s jistotou. Jenže. Zasahovat tímto způsobem se zatím nikomu nechtělo, a proto k tomuto kroku tým sáhl až v pozdější fázi závodu. Toto Wolff, šéf Mercedesu, ovšem naznačil možné změny v politice týmu.

„Vůbec se nám tohle nelíbí. Je to něco, co jsme v posledních letech nedělali, ale situace je letos odlišná. Potřebujeme řádnou analýzu toho, co by to mohlo znamenat a v jaké situaci se nacházíme. Rádi bychom jim dali stejnou příležitost na začátku závodu. Myslím, že jim to dlužíme. Pak ale vidíte, co jsme udělali. Vyslali jsme signál, dvakrát, protože jsme cítili, že je to jediná možnost jak vyhrát závod,“ nechal se slyšet Wolff.

Otazníky ovšem visí i nad tím, jak by se Mercedes zachoval nebýt problémů na voze Valtteriho Bottase. Je proto zároveň nelogické určovat pořadí pilotů podle výsledků kvalifikace a jen to umocňuje pocit nutnosti stanovit lídra předem. „Pravděpodobně bychom zaujali jiné stanovisko, kdyby byl Valtteri na čele a měl problém s pneumatikami a druhý by byl Lewis. Ale s Vettelem uprostřed nešlo udělat nic.

Když máte na autě problém, jaký jsme měli, tak jde o situaci, ve které jsme si jistí – vyměnit pozice. Po třech závodech sezony se k tomu ale zároveň nechcete uchylovat. Dát jim rovnocennou příležitost byl do nynějška způsob našeho uvažovaní a naší závodní filozofie. Stejně jako v Bahrajnu, kde máte dvě auta v první řadě. Budou-li první a druhý, můžete je nechat závodit,“ přibližuje Wolff.

K mistrovskému titulu povede ještě dlouhá cesta. Několik vodítek k tomuto úspěchu již bylo předesláno. Lví podíl na tom budou mít události odehrávající se v samotných továrnách. Zda si i přesto situaci Mercedes pojistí stanovením pilota číslo jedna a dvě, je už ryze politická otázka, jejíž odpověď bude zřejmě navždy zahalena hávem nejistoty.

Diskuse k článku

  1. Lacos 18.4.2017 (17:04)

    Je to tak a proto už ve třetím závodě neumožňují Bottasovi bojovat o titul. Bude jen nosič vody pro Hamiltona. Radši bych zůstal u Williams a mohl bojovat, než uhýbat protlacenymu.

    Tomej1:
    Ja si myslím, že jednotku už dávno majú. A Bottas to zistil už v treťom závode sezóny. Bottas chce tiež bojovať o titul a mal preteky lepšie rozbehnuté oproti Hamiltonovi pred ktorým bol o 10 sekúnd po výjazde Hamiltona z boxov. Keby mu tiež dovolili kvalifikačný mód ako Hamiltonovi a neaplikovali tímovú réžiu, hamilton by ho na trati neobehol. Škoda, že Nico nezostal v mercedese. Ten by si nenechal sr*ť na hlavu. Kimi tiež nechcel pustiť Vettela v Číne a musel si to vybojovať na trati aj napriek tomu, že tým stratil veľa času. Pre mňa je to prejav strachu zo strany Mercedesu z toho, že Ferrari je túto sezónu na ich úrovni a oni sa boja prísť o každý jeden bodík.

  2. Tomej1 18.4.2017 (15:21)

    Ja si myslím, že jednotku už dávno majú. A Bottas to zistil už v treťom závode sezóny. Bottas chce tiež bojovať o titul a mal preteky lepšie rozbehnuté oproti Hamiltonovi pred ktorým bol o 10 sekúnd po výjazde Hamiltona z boxov. Keby mu tiež dovolili kvalifikačný mód ako Hamiltonovi a neaplikovali tímovú réžiu, hamilton by ho na trati neobehol. Škoda, že Nico nezostal v mercedese. Ten by si nenechal sr*ť na hlavu. Kimi tiež nechcel pustiť Vettela v Číne a musel si to vybojovať na trati aj napriek tomu, že tým stratil veľa času. Pre mňa je to prejav strachu zo strany Mercedesu z toho, že Ferrari je túto sezónu na ich úrovni a oni sa boja prísť o každý jeden bodík.

  3. KimiJeaninn 17.4.2017 (22:46)

    Jednoznačně NE !!!

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.