Pořadatelé v Austrálii se připravují na rychlejší monoposty. Instalují nové bariéry

Okruh Albert Park v Melbourne projde před pořádáním závodu velkou revizí. Cílem je zajistit, aby okruh byl připraven na rychlejší monoposty formule 1. Podle informací FIA rychlost uprostřed některých zatáček naroste až o 20 až 50 km/h. Piloti budou brzdit o 20 až 30 metrů později a časy na kolo mohou být o tři až…

Štítky: Bezpečnost Zveřejněno 6. 01 2017 — Marie Tomšíková

Okruh Albert Park v Melbourne projde před pořádáním závodu velkou revizí. Cílem je zajistit, aby okruh byl připraven na rychlejší monoposty formule 1. Podle informací FIA rychlost uprostřed některých zatáček naroste až o 20 až 50 km/h. Piloti budou brzdit o 20 až 30 metrů později a časy na kolo mohou být o tři až čtyři sekundy nižší.

Tyto údaje mají za následek řadu bezpečnostních vylepšení na okruhu. Dojde k úpravám bariér z pneumatik v zatáčkách číslo 1, 6 a 14. Do dvanácté zatáčky budou instalovány Tecpro bariéry v hodnotě sto tisíc australských dolarů. „Od FIA jsme dostali všechny informace. Okruh jsme museli vybavit dalšími bariérami z pneumatik a nakoupili jsme 80 metrů Tecpro bariéry. Naše trať je ze staré školy a tyto vysokorychlostní bariéry jsou pro nás významným krokem,“ řekl šéf tamní infrastruktury Craig Moca.

Osmdesát metrů dlouhá Tecpro bariéra bude nainstalována na výjezd z úseku zatáček jedenáct a dvanáct, kde se očekává, že monoposty budou dosahovat rychlosti kolem 225 km/h. Rychlost, ve které by pilot mohl narazit do bariéry, se odhaduje na 130 km/h. V dalších částech okruhu byly vylepšeny bariéry z pneumatik, v zatáčkách 1 a 6 se jejich šířka zdvojnásobila. Bariéry na konci únikové zóny ve 14. zatáčce se také zdvojnásobí (ze tří na šest řad) a navíc se vyztuží trubkami.

„Když jsem si dělal malý průzkum, díval jsem se na video z monopostu Lewise Hamiltona při kvalifikaci z roku 2015. Je vidět, jakou rychlostí do těch zatáček najíždí, a to vysvětluje, proč FIA vybrala zrovna tyto zatáčky. Naše bariéry jsou opravdu blízko trati. Musíme se ujistit, že když pilot opustí dráhu, tak nedojde k vážnému zranění a k úplnému poškození vozu.“

A proč Albert Park nevyužije více Tecpro bariér? „Tyto bariéry jsou velmi drahé, takže kde můžeme, zůstaneme u pneumatik. Ty odvádějí stejnou práci, podle FIA jsou stále dobré. Náš okruh je velmi bezpečný, dobrým příkladem je loňská nehoda Fernanda Alonsa, který odešel po svých. Všechno bylo v pořádku, štěrk měl správnou výšku, byl dobře umístěn, bariéra byla na správném místě. Pro nás všechny, kteří se podílejí na stavbě okruhu, je hlavní to, že odešel po svých.“

Čtěte dále: Brzy poznáme, jak poctivě v zimě všichni trénovali, předpovídá Palmer

Diskuse k článku

Napsat komentář