Podmínky na trati tak nebezpečné nebyly, shoduje se většina jezdců

Podle řady pilotů bylo rozhodnutí o pokračování v závodě správné, Bianchiho nehodu označili jako velmi smolnou. Takový Adrian Sutil je však proti.

Štítky: Adrian Sutil Felipe Massa Jules Bianchi Kimi Räikkönen Lewis Hamilton Valtteri Bottas Zveřejněno 5. 10 2014 — Tomáš Bohuslav

Podle řady pilotů bylo rozhodnutí o pokračování v závodě správné, Bianchiho nehodu označili jako velmi smolnou. Takový Adrian Sutil je však proti.

Promáčená Velká cena Japonska byla poznamenána velmi vážnou havárií Julesa Bianchiho, jenž na výjezdu ze sedmé zatáčky ztratil kontrolu nad svou marussií a následně nešťastně narazil do přistaveného jeřábu, který v inkriminovaném místě odklízel poničený monopost Adriana Sutila.

Celý incident se seběhl v rozmezí 40. a 41. kola, když na Suzuce opětovně začalo pršet. Tento déšť v kombinaci s blížícím se koncem dne způsobil, že viditelnost na trati nebyla již před nehodami obou jezdců zrovna ideální. Podle mnoha pilotů se však nejednalo o nic výjimečného.

„Nejsem ten, kdo by měl soudit, jestli bylo dobré pokračovat dál, či nikoliv – celý závod byl těžký, zejména začátek a konec závodu,“ nechal se slyšet Valtteri Bottas.

„Myslím si, že už tu byly daleko obtížnější podmínky než tyto. Na mokru je tato trať prostě obtížná. Až do té chvíle se nic zvláštního nedělo. Myslím si, že je to prostě jen velmi, velmi nešťastná situace.“

Kimi Räikkönen podotkl, že závodění na mokru je samo o sobě velmi ošemetné a k takovýmto nehodám může zkrátka dojít velmi snadno.

„Bylo to bezpečné? Je to vůbec někdy bezpečné? To říct nemůžete. Někdy na tom nezáleží.“

„Na začátku závodu za safety carem jsme jezdili rychlostí 100 km/h a mohli jsme dostat aquaplaning, takže i když zpomalíte, můžete se dostat do potíží. Když je tam příliš mnoho vody, můžete vyjet z trati – je to jednoduché,“ řekl pilot Ferrari.

Lewis Hamilton souhlasí a dodává, že ve své kariéře závodil již v o poznání horších podmínkách, než jaké panovaly dnes v Suzuce: „Opravdu nebyly tak špatné – mám za sebou už daleko horší závody, co se týče aquaplaningu.“

„Začalo to opravdu špatně a pak (déšť) přidal na intenzitě, a když jsme se pak (po první červené vlajce) vrátili zpět na dráhu, bylo to dobré. Před koncem závodu začalo pršet trochu víc, (ale) žádné mimořádné problémy mi to nečinilo.“

„Je velmi snadné ztratit teplotu v těchto pneumatikách, když trochu zpomalíte, a pak je to opravdu obtížné,“ doplnil vedoucí muž průběžného pořadí.

Podle Sebastiana Vettela šlo v Bianchiho případě jednoduše o velkou porci smůly. „Bylo to velmi nešťastné načasování a nešťastné místo na ztrátu kontroly nad vozem,“ prohlásil Vettel. „Je to jedno z nejzrádnějších míst; pořád zatáčíte a zrychlujete. V těchto podmínkách s větším množstvím vody je vůz velmi nervózní a udělat chybu je velmi jednoduché.“

Adrian Sutil, který byl na místě nehody osobně přítomen, má však na celou situaci poměrné odlišný názor. A bezprostředně po vyvěšení červených vlajek se o něj podělil se štábem televize Sky Sports:

„Všichni vědí, že tohle je jedna z nejzrádnějších zatáček, a když se připozdívá a déšť sílí… Řekněme, že když máte v tom místě nehodu, možná byste měli popřemýšlet o safety caru.“

„Žluté vlajky byly vyvěšeny poté, co jsem v té zatáčce dostal aquaplaning, jak déšť sílil a sílil. O jedno kolo později pod vyvěšenými žlutými vlajkami kolem projel Jules a dostal se tam do stejného smyku. Byla to víceméně stejná nehoda, jen výsledek byl trochu jiný. Vyprošťovací vůz vyjel, aby zachránil ten můj, a pak se to všechno stalo.“

A zastání našel německý pilot například v podobě Felipeho Massy. „Podle mého názoru jsme začali závodit příliš brzy a skončili jsme příliš pozdě. Křičel jsem do rádia pět kol před safety carem, že vody na trati je příliš mnoho. Bylo to nebezpečné.“

Diskuse k článku

Napsat komentář