Pneumatiky a omezené palivo kazí podívanou, kritizuje Red Bull

U Red Bullu by uvítali měkčí pneumatiky a z toho vyplývající větší počet zastávek v závodech. A méně omezenou spotřebu paliva.

2 Štítky: Pirelli Pneumatiky Red Bull Zveřejněno 10. 06 2015 — Jan Pastorek

U Red Bullu by uvítali měkčí pneumatiky a z toho vyplývající větší počet zastávek v závodech. A méně omezenou spotřebu paliva.

Pirelli má za úkol, aby jeho pneumatiky nutily jezdce ke dvěma až třem zastávkám v boxech za závod. Ten se ale nepodaří splnit vždy, jako například v Monaku nebo Kanadě, kde stačila zastávka jedna.

„Jednozastávkové závody nejsou dobré pro formuli 1,“ kritizoval šéf Red Bullu Racing Christian Horner v rozhovoru pro Autosport. „Potřebujete dvě až tři zastávky, to je důležité. Pneumatiky, které teď máme, jsou bohužel trochu moc konzervativní.“

Podle Hornera Pirelli přehnalo reakci na problémy z GP Velké Británie 2013, kde pneumatiky praskaly. Od té doby je ze strachu z opakování stejných problémů moc konzervativní.

„Se změnami, které uskutečnili přes zimu, jsou opět o trochu konzervativnější, zatímco pneumatiky, které jsme měli loni, představovaly dobrou rovnováhu z pohledu strategií a degradace.“

Pokud se podaří dotáhnout do konce záměr Strategické skupiny, od příštího roku si budou smět týmy vybírat směsi na každý závod samy. I když v Kanadě a Monaku by to nic nezměnilo, protože na oba závody přivezlo Pirelli nejměkčí směsi ze své nabídky.

Další věc, která podle Hornera kazí závody, je omezené množství paliva. „Měly by to být sprinty. Ubírání plynu a jízda setrvačností do sprintu nepatří. To není vzkaz, který by měla formule 1 předávat,“ uvedl.

„Buď zkraťme závod třeba o pět kol, nebo zvyšme množství paliva, ale musí se jet naplno od startu do cíle.“

Horner si také myslí, že týmová komunikace s jezdci o šetření paliva škodí image formule 1. Navíc se diví, že zprávy o tom, kdy má jezdec ubírat plyn, nepatří mezi zakázána témata.

Diskuse k článku

Napsat komentář