Plány na nové motory se hroutí. Vážně hrozí, že ty stávající tu budou i po roce 2020

Plány na nové, hlasitější, levnější a jednodušší motory pro sezonu 2021 a dále se hroutí. FIA měla představit znění technických pravidel na konci minulého měsíce, nestalo se tak. Problémem je nulový zájem nových automobilek vstoupit do formule 1. Bez nich totiž podle těch stávajících, Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy nemá smysl investovat do vývoje nové konstrukce motorů F1.

Štítky: FIA Pohonné jednotky Zveřejněno 10. 07 2018 — GPF1.cz

Plán představený loni v srpnu byl přitom následující:

• Motor V6 Turbo Hybrid, objem 1,6 litru
• Provozní úroveň otáček o hodnotu 3000 ot./min. výše za účelem vylepšení zvuku motoru
• Předepsané parametry konstrukce motoru za účelem snížení nákladů na vývoj a omezení extrémních řešení a provozních režimů
• Zrušení hybridního motorgenerátoru MGU-H
• Výkonnější kinetický motorgenerátor, který jezdci umožní rozhodovat o využití rekuperované energie a vybavit jej tak taktickým elementem pro závody
• Jediné turbo s rozměrovými a váhovými omezeními
• Standardizované úložiště energie a řídicí jednotky
• Principiální pravidla konstrukce motorů za účelem snadné výměny motoru / šasi / převodového ústrojí v případě potřeby (například výměny dodavatele)
• Záměr analyzovat možnosti přísnějších pravidel pro paliva a snížení počtu jejich druhů

Na různých schůzkách participovali také zástupci automobilek mimo F1, jako například VW, Porsche nebo Aston Martin. Jenže ani jedna z nich zájem o vstup do F1 neprojevila.

Aston Martin ztrácí zájem o F1, bude i nadále „zbytečně drahá“

Hlavně proto se na jednání Strategické skupiny F1 minulý víkend stávající automobilky rozhodly pro zachování současných motorů i po sezoně 2020. Prakticky všechny se shodují na tom, že pokud nikdo nový do F1 nakonec nevstoupí, nechce se jim vymýšlet nový motor. Znamená to, že by F1 nepředstavila motory, které by byly hlasitější, jednodušší a ponechaly by si neoblíbený horký motorgenerátor MKU-H.

Pozice FIA a FOM k nejnovějšímu vývoji je v tuto chvíli neznámá.

Diskuse k článku

Napsat komentář