Mnozí předpovídají nudné závody, Pirelli už teď odmítá vinu. “Jen plníme pokyny,” hájí se

Šéf jediného dodavatele pneumatik pro F1 Paul Hembery se vyjádřil na téma nových pravidel. Zároveň dodal, že odmítá nést odpovědnost, pokud závody budou nudné. Pirelli totiž jen plní požadavky vedení. Pirelli už přiznalo, že letošní pneumatiky mají nižší degradaci, a to s ohledem na požadavky nových pravidel. Ta totiž mají umožnit jezdcům více „tlačit na pilu“.…

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 15. 02 2017 — Lukáš Štěrovský

Šéf jediného dodavatele pneumatik pro F1 Paul Hembery se vyjádřil na téma nových pravidel. Zároveň dodal, že odmítá nést odpovědnost, pokud závody budou nudné. Pirelli totiž jen plní požadavky vedení.

Pirelli už přiznalo, že letošní pneumatiky mají nižší degradaci, a to s ohledem na požadavky nových pravidel. Ta totiž mají umožnit jezdcům více „tlačit na pilu“. Výrobce pneumatik tak poprvé od svého vstupu do F1 v roce 2011 musel pozměnit filozofii.

Paul Hembery, šéf sportovní divize Pirelli, se pár týdnů nazpět nechal slyšet, že výše zmíněné faktory povedou k nudným závodům s velkými rozestupy. Změnilo se něco na jeho postoji? „Nikdy nebudou spokojení úplně všichni, vydat se můžete jenom jedním směrem. Na začátku naší éry v F1 jsme udělali něco, co po nás chtěli, teď chtěli opak. Děláme jen to, co se po nás chce, z toho nás nikdo nemůže vinit,“ tvrdí Hembery.

Vrátí se závody s jedinou zastávkou v boxech? Nové pneumatiky Pirelli mají nižší degradaci

Velkou výzvou pro něj a celé Pirelli bylo připravit adekvátní pneumatiky pro sezonu 2017, které však byly testovány pouze na vozech specifikace 2015 s úpravou zajišťující vyšší přítlak. „Pokud nemáte dostatečně velký přítlak, nemusíte pneumatiky vůbec dostat do provozní teploty,“ popisuje Hembery největší úskalí testů nových směsí. „Získali jsme data, je ale otázkou, jak blízko jim nové vozy skutečně budou.“

Jak se tedy s ohledem na širší pneumatiky a vyšší přítlak podle šéfa Pirelli změní závody? „Uvidíme méně zastávek v boxech. To bude způsobeno nižší degradací. Hodně závodů bude s jedinou zastávkou u mechaniků. Pokud ale budou fungovat pravidla ohledně aerodynamiky a vozy si budou blíže, pneumatiky se nebudou přehřívat, jezdci na to budou moci více tlačit, což by mělo zlepšit předjíždění,“ poupravuje Hembery svůj původní názor.

Čtěte dále: Jak budou fungovat nové pneumatiky? Samo Pirelli neví

Diskuse k článku

Napsat komentář