Pirelli ignoruje současnou kritiku. Raději se chvástá pneumatikami pro příští rok

Italskému výrobci pneumatik bývá v poslední době vyčítáno hlavně měření tlaků v pneumatikách v reálném čase. Pirelli ale ignoruje i další kritiku a raději se chvástá tím, jak úžasné pneumatiky představí v příští sezoně. Pohled Pirelli Pirelli tvrdí, že zavedení širších pneumatik v roce 2017 bude zajišťovat velkou podívanou pro fanoušky formule 1. Nová zadní kola budou o…

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 8. 06 2016 — GPF1.cz

Italskému výrobci pneumatik bývá v poslední době vyčítáno hlavně měření tlaků v pneumatikách v reálném čase. Pirelli ale ignoruje i další kritiku a raději se chvástá tím, jak úžasné pneumatiky představí v příští sezoně.

Pohled Pirelli

Pirelli tvrdí, že zavedení širších pneumatik v roce 2017 bude zajišťovat velkou podívanou pro fanoušky formule 1. Nová zadní kola budou o 80 mm širší než ta současná, šíře předních pneumatik naroste o 60 mm. V příštím roce budou pneumatiky také těžší a očekává se, že poskytnou významné zlepšení časů na okruzích.

Ačkoli pneumatiky dosud nebyly testovány přímo na trati, šéf Pirelli Marco Tronchetti Provera předpovídá úžasnou sezónu. „Vypadají rychlé a výkonné. Dávají pocit síly. První test provedený v aerodynamickém tunelu prokazuje, že výkon bude skvělý.“

Nové pneumatiky jsou pro společnost Pirelli, která poskytuje své produkty týmům F1 od sezóny 2011, jedinečnou výzvou. Provera dodává: „Je to velká změna. A daná výzva pro nás spočívá především v technologii výroby. Lidé u nás táhnou za jeden provaz a snaží se o poskytování co nejlepšího možného výkonu.

Myslím, že tyto pneumatiky mohou poskytnout fantastické výsledky, protože cílem každého závodního týmu je zlepšení se o nějaké ty desetiny sekundy, což vyžaduje spoustu úprav a nastavení vozu a motoru. Nové pneumatiky mohou zrychlit v řádech sekund, to ukazuje jejich důležitost. Jsme jediným spojným bodem mezi autem a závodní tratí.“

Názory ostatních

I když se navenek tváři jinak, Pirelli však v současné F1 nezažívá zrovna zlaté časy. Kritiky se dočkalo za příliš konzervativní přístup při výrobě a výběru letošních specifikací, které jsou příliš tvrdé. Navíc italský pneumatikář začal v živém čase sledovat a analyzovat tlaky v pneumatikách, což podle něj vede k větší transparentnosti.

Jenže ze strany týmů přichází jen nespokojenost. Počínaje Velkou cenou Monaka FIA požádala Pirelli, aby zaznamenávala všechny své údaje o tlaku v pneumatikách. Některé týmy totiž údajně využívaly různé triky, jak obejít daná pravidla.

Sesbíraná data jsou nyní odesílána přímo k FIA pro následnou analýzu. Určité stáje vyjádřily svou nespokojenost s pravidlem, které nařizuje týmům předepsané rozmezí tlaků pneumatik, ve kterém se musí pohybovat.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell pro Motorsport.com řekl: „Nelíbí se nám toto sledování. Jsem si jist, že bychom všichni raději pracovali s tlakem pneumatik tak, jak to bylo dříve. Každý tým k tomu přistupoval podle svého, aby zajistil maximální výkon z pneumatik a nemusel procházet touto neustálou kontrolou.“

I přesto šéf Pirelli Marco Tronchetti Provera trvá na tom, že sledování tlaku pneumatik je přínosem pro sport. „Stanovujeme limity. Pokud jsou dodrženy limity, je to otázka každého týmu, aby si zvolil to nejlepší možné nastavení. To, na co jsme se zaměřili v poslední době, je zajištění transparentnosti tlaku i odklonu pneumatik během závodu. Situace se neustále mění a toto zvyšuje především bezpečnost.“

Provera uvedl, že italský výrobce pneumatik si chválí novou technologii monitorování a ujišťuje, že se jednalo o správný krok ve spolupráci s FIA a FOM.

Čtěte dále: Vše co potřebujete vědět o pneumatikách Pirelli pro sezonu 2017

Pirelli se hlavně za měření tlaků v živém čase dočkalo od týmů velké kritiky

Pirelli se hlavně za měření tlaků v živém čase dočkalo od týmů velké kritiky

Text: Roman Havel

Diskuse k článku

Napsat komentář