Pirelli dostalo neřešitelný úkol

Zástupci týmů F1 se zastali dodavatele pneumatik Pirelli s tím, že úkol, která italsko-čínská firma dostala, vlastně ani nejde splnit.

Štítky: Hankook Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 28. 09 2018 — GPF1.cz

Pirelli se už skoro deset let snaží vyvinout pneumatiku, která během velkých cen zajistí strategie dvou až tří zastávek v boxech. To se ale nedaří a drtivá většina závodů se jede na jednu zastávku. Navíc je Pirelli pod permanentní kritikou, podle které se pneumatiky opotřebovávají příliš moc, nebo příliš málo.

Také proto šéfové týmu vyzývají FIA a FOM, aby byla opatrná při výběru nového dodavatele.

Poslední volná místa v turnaji eSports F1 pro začátečníky:

Vyhlašujeme eSports turnaj pro málo zkušené, s živým přenosem – vstupenky jen do 16. října

„Pirelli je s námi už dlouhou dobu jako stabilní partner,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff. „Čelí ale nesplnitelnému úkolu. Ať už jim dáme jakékoli zadání a oni jej splní, není to pro nás tak dobré jak by mělo. Šéf programu Mario Isola statečně čelí naší kritice, a Pirelli je skvělou značkou a pilířem našeho sportu. To je nutné vzít v úvahu.“

Týmy nemají na rozhodnutí vliv. Jestli to bude od sezony 2020 Hankook, nebo Pirelli rozhodne FOM.

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tvrdí, že ať vyhraje kdokoli, nový dodavatel pneumatik musí mít výhodu stabilních pravidel.

„Musíme mít jasné v tom, co je dobré pro tento sport, pro fanoušky, pro show a budoucnost,“ řekl Cyril Abiteboul. „A toho se držet. Každý tým má své vlastní požadavky, a myslím, že Pirelli je plní, a stejně se zdá, že jsme více nespokojeni než dřív.“

Diskuse k článku

Napsat komentář