Pirelli dělá maximum pro to, aby žádný tým nebyl pro příští rok ve výhodě

Žádný z týmů, který se zúčasní testování nových pneumatik, nebude mít oproti ostatním náskok, upozorňuje Pirelli. Reaguje tak na slova Pata Symondse. Podle technického šéfa Williamsu Mercedes, Ferrari a Red Bull díky testování pneumatik pro sezonu 2017 získají velkou výhodu. Testování nových pneumatik je v plném proudu. Zatím se zkouší pouze nové směsi, ale už…

Štítky: Pirelli Pneumatiky Testy Zveřejněno 14. 07 2016 — Marie Tomšíková

Žádný z týmů, který se zúčasní testování nových pneumatik, nebude mít oproti ostatním náskok, upozorňuje Pirelli. Reaguje tak na slova Pata Symondse. Podle technického šéfa Williamsu Mercedes, Ferrari a Red Bull díky testování pneumatik pro sezonu 2017 získají velkou výhodu.

Testování nových pneumatik je v plném proudu. Zatím se zkouší pouze nové směsi, ale už během srpna uvidíme na monopostech Ferrari, Mercedesu a Red Bullu i upravené rozměry. Jaký byl názor Pata Symondse?

“Myslím, že mají (Ferrari, Mercedes a Red Bull) obrovskou výhodu. Je to něco, co musíme vzít v úvahu. Je to sice testování naslepo, ale ta výhoda tady stejně bude. Mají k pneumatikám různé připomínky,” komentoval technický šéf Williamsu.

Pirelli se brání. Závodní manažer italské firmy Mario Isola říká, že společně s FIA celému testování věnovali maximum. Cílem je zaručit co nejmenší benefity vybraných týmů. “Udělali jsme, co bylo v našich silách. Chceme předejít této situaci, proto veškerá data budou mít k dispozici všechny týmy. Stáje, které se nezúčastní testování, dostanou podrobné zprávy, všechny komentáře od pilotů, všechny analýzy.

Všichni dostanou stejné informace. Nezapomínejte na to, že se testuje naslepo. Vědí, že testují pneumatiky, ale neví, jestli to je jen prototyp, nebo ne. Dostaly testovací plán od Pirelli. My víme, co mají za pneumatiky, ale oni to neví a dostávají stejné zprávy jako ostatní týmy. Samozřejmě je těžké říct, zda jsou ve výhodě, nebo ne. Ale my jsme udělali maximum pro to, aby týmy, které netestují, nebyly znevýhodněny.”

Jednou z podmínek setrvání Pirelli ve formuli 1 bylo více možností testovat. Výrobci pneumatik bylo vyhověno. “Myslím, že jsme našli opravdu dobré řešení. Jestli nejsou všechny týmy spokojené, tak za to se omlouvám. Na druhou stranu musíme najít nějaké řešení, také potřebujeme dělat svou práci. V roce 2009 jsme měli své auto Toyota. Ta končila v šampionátu, takže to bylo ideální řešení. Nyní nemáme tým, který by se neúčastnil šampionátu, takže musíme najít nějaké jiné řešení.”

Větší počet testovacích dní by měl následovat i v další sezoně. “Chceme využít příležitostí v roce 2017, abychom zlepšili pneumatiky pro sezonu 2018. Pravděpodobně bude mít zájem i více týmů. To se dozvíme na konci roku,” dodal Isola.

Čtěte dále: Kdo jako první otestuje nové pneumatiky Pirelli pro sezonu 2017?

Mercedes v rámci testů na Silverstone otestoval nové směsi pneumatik

Mercedes v rámci testů na Silverstone otestoval nové směsi pneumatik

Diskuse k článku

Napsat komentář