Piloti se neshodnou, zda je nutné nové pneumatiky šetřit, nebo ne

Pilot Renaultu Nico Hülkenberg přiznal, že navzdory zavedení nových, trvanlivějších pneumatik neočekává závody, ve kterých by se gumy šetřily méně než vloni.

Štítky: Nico Hülkenberg Pneumatiky Zveřejněno 23. 03 2017 — Šimon Trantina

Nové rozměry a složení pneumatik mají za cíl snížit degradaci a zajistit tak, aby jezdci mohli jet naplno celý závod. Když byl Němec dotázán, zda efekt nových regulací bude kýžený, nezněl zrovna přesvědčeně. „No, možná… Myslím si, že to bude pořád stejné, pokud budete chtít jet celou dobu naplno, zaplatíte za to určitou cenu.“

Hülkenberg si jakožto vítěz 24 hodin Le Mans 2015 mohl nejen v tomto závodě vyzkoušet odlišné pneumatiky od Michelinu. Ty se prý oproti Pirelli vyznačují velmi nízkou úrovní degradace, a rozdíl je to prý jako mezi dnem a nocí „Byl jsem překvapený. Během mých začátků v Porsche, testování a prvního závodu ve Spa, jsem se s tím musel naučit zacházet.

F1teaser8

Nejdřív jsem nedokázal udržovat rychlost, z pneumatik od Pirelli jsem byl zvyklý jezdit konzervativně. Když  na ně agresivně zatlačíte, dostanete se do nevýhodné pozice. To ale není případ aut z LMP, tam musíte jet naplno, abyste měli dobrý čas. Je to docela jiná hra, můžete jet, jak chcete, ale pneumatiky to vydrží.“

Němec, ačkoli popírá efektivitu letošních pneumatik, také zmínil svůj názor na nově postavená auta, který je pozitivnější. Jsou prý zábavnější na řízení než loňské typy – vysokou úrovní přilnavosti zajišťují větší rychlost v zatáčkách a možnost brzdit později.

Hülkenbergův týmový kolega Jolyon Palmer zase očekává, že jeho stáj bude bojovat ve středu pole, za nejlepší trojkou, tedy Mercedesem, Ferrari, Red Bullem a zřejmě čtvrtým Williamsem, který je podle něj však na dosah „Řekl bych, že Williams bude čtvrtým nejlepším týmem a za ním velké množství týmů z prostředku pole. Věřím, že my budeme mezi nimi. Netuším, jestli na pátém nebo osmém místě, Williams ale nebude daleko.

Renault udělal kus práce s motorem, máme ale pořád jen třetí nejlepší. Snad se mezera stále zmenšuje. Když se ale podíváte na šasi nás a Red Bullu, je jasné, že jsou hodně před námi. Pořád máme rezervy, ale oproti loňsku jsme se zlepšili. Problém je, že jsme na začátku prvního roku nové éry, takže stále nacházíme nové poznatky jak v továrně, tak ve větrném tunelu. Vývojová fáze bude dlouhá, máme však dobré předpoklady a když budeme dobře fungovat a zlepšovat se, můžeme být plnohodnotnou součástí nejlepší pětky či čtyřky,“ říká Brit.

Podle Nika Hülkenberga nová pravidla ohledně pneumatik lepší závodění nepřinesou. Zda se mýlí, nebo ne, bude všem známo již za čtyři dny

Diskuse k článku

Napsat komentář