Penalizovaný Vettel požaduje pochopení pro svou frustraci, Räikkönen nedokázal zahřát pneumatiky

Velká cena Mexika se vyvíjela v rámci možností poklidně, závěr však přinesl naprosto šílený souboj o třetí místo. Jeho hlavním aktérem byl pilot Ferrari Sebastian Vettel, který hodně tvrdě bojoval s Maxem Verstappenem a poté i s Danielem Ricciardem. Týmový kolega Kimi Räikkönen strávil závod na trochu nižších příčkách, několik kol před cílem předjel Nika Hülkenberga a…

2 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Sebastian Vettel Zveřejněno 31. 10 2016 — Šimon Trantina

Velká cena Mexika se vyvíjela v rámci možností poklidně, závěr však přinesl naprosto šílený souboj o třetí místo. Jeho hlavním aktérem byl pilot Ferrari Sebastian Vettel, který hodně tvrdě bojoval s Maxem Verstappenem a poté i s Danielem Ricciardem. Týmový kolega Kimi Räikkönen strávil závod na trochu nižších příčkách, několik kol před cílem předjel Nika Hülkenberga a získal tak šesté místo.

Vettel začal závod dlouhým stintem na žlutě označených měkkých pneumatikách, doufaje, že všichni ostatní pojedou na strategii dvou zastávek, což by ho dostalo do vedení závodu. Nestalo se, takže se čtyřnásobný šampion ocitl na čtvrtém místě několik sekund za Maxem Verstappenem.

Trojnásobný vítěz velké ceny za Ferrari se tři kola před koncem pokusil v první zatáčce o předjetí právě na mladého Nizozemce, který však probrzdil a vracel se na trať po trávě a před Vettela. Ten byl samozřejmě rozhořčen a požadoval okamžité navrácení pozice, k čemuž byl Verstappen instruován i svým závodním inženýrem.

K onomu puštění na trati však nedošlo a Vettel se dokonce musel prát o čtvrté místo s Danielem Ricciardem, což ho velmi rozlítilo. Jeho frustraci mohl každý slyšet při jeho rádiové komunikaci, když „do háje“ poslal i hlavního komisaře Charlieho Whitinga. Své třetí místo však nakonec po emotivním zmatku před pódiovou ceremonií dostal, protože ředitelství závodu se rozhodlo Verstappena penalizovat přičtením pěti sekund k jeho finálnímu času, díky čemuž se propadl až na páté místo za týmového kolegu Ricciarda.

„Musíte mě pochopit, adrenalin mnou mával. Předjížděl jsem ho, ale on opustil trať, získal výhodu a pak mi nevrátil pozici, takže můj hněv je snad pochopitelný. Je samozřejmost, že musel být posunut dolů v pořadí. Řekli mu to do rádia a on to ignoroval, takže jsem byl velmi rozzlobený. Naštěstí mě uklidnil Maurizio, když mi řekl, co se dělo.

Když sedíte v závodním v autě, hladina adrenalinu je opravdu vysoká, což byl přesně můj dnešní případ. To co udělal Max, nebylo v žádném případě správné, štvalo mě, že jim vyšetřování trvalo tři kola,“ říká Němec. Jenže i on byl nakonec potrestán, a to konkrétně deseti vteřinami.

Kimi Räikkönen jel na alternativní strategii, když několik kol po půli závodu stavěl podruhé v boxech a podruhé bral střední bíle označenou sadu pneumatik. Je otázkou, zda to byl dobrý krok, na uhájení šestého místa před dobře jedoucím Nikem Hülkenbergem to však stačilo.

„Nebyl to zas tak špatný závod. Mým hlavním problémem nebyl souboj s Nikem, ale teplota pneumatik. Hlavně po prvním pit stopu jsem vůbec nebyl schopen udržet v gumách žádnou teplotu, takže jsem musel stavět znovu.

Zastávka navíc mi rozhodně nepomohla, ztratil jsem hodně času. Když jsem jel za Hülkenbergem, ztrácel jsem hodně přítlaku, což nebylo vůbec ideální. Hlavně jsme ale nebyli rychlí jako naši soupeři, hlavně kvůli velkému množství času stráveném ve špinavém vzduchu. Je to prostě složité,“ prohlásil poněkud zklamaně Räikkönen.

Čtěte dále: Mexiko mistra nepřineslo. Verstappen musel odejít ze stupňů vítězů

Kimi Räikkönen opět ztratil body na Sebastiana Vettela, takže jeho ztráta ne týmového kolegu se opět o něco zvýšila. Rozhodně však není velká a do konce stále ještě zbývají dva závody

Kimi Räikkönen opět ztratil body na Sebastiana Vettela, takže jeho ztráta na týmového kolegu se opět o něco zvýšila. Rozhodně však není velká a do konce stále ještě zbývají dva závody

Diskuse k článku

Napsat komentář