Penalizovaní piloti budou mít mezi sebou malou kvalifikaci o pořadí

Prostřední část kvalifikace na GP Ruska se stala terčem kritiky. Dostali se totiž do ní tři jezdci, které čekala technická penalizace, takže neměli motivaci ani důvod v Q2 vůbec vyjet na dráhu. Společně s nimi se do Q2 dostali také piloti Renaultu, kteří neměli moc šancí na to dostat se do některé z prvních tři řad. A jelikož je čekal automatický posun na 11., respektive 12. místo s volnou volbou pneumatik, také nevyjížděli na dráhu.

2 Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 2. 10 2018 — GPF1.cz

Závěr Q2 tak byl netradičně tichý. Normálně se bojuje do posledních sekund o to dostat se do nejlepší desítky.

Zcela výjimečné okolnosti způsobily situaci, která je nyní poměrně silně kritizována a někteří volají po změně pravidel. Velké tyto změny ale asi nebudou.

Když je penalizován větší počet pilotů, pak jsou penalizace na pořadí na startovním roštu aplikovány postupně podle toho, kdo se provinil jako první. U technických penalizací je to ten, kdo jako první vyjede na trať. Také proto v pátečním tréninku Lando Norris stál s mclarenem na konci boxové uličky hodně dlouho v předstihu, aby se ujistil, že Alonso bude penalizován jako první – před piloty Red Bullu a Toro Rosso. Také proto Alonso startoval před všemi ostatními penalizovanými piloty. A jelikož jich bylo celkem pět, pak stojí taková taktika za námahu.

FIA chce pravidlo uplatnění penalizací upravit tak, že pokud bude potrestáno více jezdců, seřadí se nově podle toho, jak se kvalifikovali. Při větším počtu trestaných pilotů už bude mít pro jednoho smysl pokusit se kvalifikovat před ostatními. V případě dvou trestaných pilotů tak svedou boj o to, kdo bude předposlední a kdo poslední.

Změnu musí schválit všechny týmy.

Diskuse k článku

Napsat komentář