Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Brazil, 
#3 Daniel Ricciardo (AUS, Red Bull Racing),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Omezený režim motoru a pit stop navíc kvůli nejrychlejšímu kolu

Tým Red Bull se v Brazílii nepředvedl v obvykle dobrém světle. Důvodem bylo konzervativnější nastavení pohonných jednotek, které se tým po problémech s motory Renault rozhodl nezatěžovat. I tak si Max Verstappen připsal nejrychlejší kolo závodu.

1 Štítky: GP Brazílie Red Bull Zveřejněno 13. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

„Obecně to není trať, která by našemu autu seděla nejvíce,“ prohlásil po závodě Max Verstappen. „Navíc s ohledem na deficit výkonu motoru je to pro nás na rovinkách hodně těžké. Snažíte se to pak dohnat v zatáčkách, ale tím zase rychle zničíte gumy. Jasně, že jsem doufal ve víc než páté místo, ale byla to obtížná situace. Myslím, že jsme udělali nejlepší možný výsledek,“ popsal své dojmy pilot Red Bullu, který se v závěru rozhodl pro neplánovanou zastávku u mechaniků.

„Nechtěl jsem dalších deset nebo patnáct kol na starých pneumatikách, a když jsem tím nemohl přijít o pozici, rozhodli jsme se pro druhou zastávku v boxech. Sice jsme si tím ukončili závod, ale i tak jsem tlačil, abych zajel nejrychlejší kolo. V Mexiku se mi to nepodařilo, takže mám radost, že v Brazílii ano,“ dodal Nizozemec, který tak překonal traťový rekord z roku 2004.

Že Red Bull v Brazílii pošetřil své motory Renault, to potvrdil i šéf stáje Christian Horner. „Podle mého to byl profil dráhy a konzervativní nastavení motoru, abych byl upřímný, co stálo za naším slabším výsledkem. Myslím, že po problémech s motory Renault, které jsme viděli, a s ohledem na malý počet zbývajících dílů by nedávalo smysl jet s maximálním nastavením agregátu.“

I tak se ale Verstappenovi podařilo získat páté místo a Ricciardovi šesté – Australanův výkon je o to úctyhodnější, že se po startu připletl do kolize s Vandoornem a Magnussenem a propadl se až na konec pole. „Start nebyl ideální. Viděl jsem místo na vnějšku a zkusil jsem si pro sebe vybojovat co nejvíc prostoru, tolik, kolik jsem jen mohl. Ale věděl jsem, že na vnitřku jsou dvě auta. Vždycky existuje riziko, že se srazí, což se stalo a trefily taky mě,“ tvrdil Ricciardo.

„To se stává. Nelituji toho, že jsem to zkusil. Start je příležitostí, jak získat co nejvíce pozic. Jelikož jsem startoval zezadu, musel jsem něco zkusit. Vůz naštěstí neutrpěl žádné poškození. Jen jsme vyměnili pneumatiky a mohl jsem pokračovat, předvedl jsem nějaké dobré manévry, byl to slušný závod.

Pokaždé, když jsem doháněl vůz přede mnou, jsem ho pak předjel, jak nejdříve to šlo; byly to dobré souboje. Bylo hezké vidět šachovnicovou vlajku a cítím, že jsem z vozu dostal maximum,“ hlásal po dojetí do cíle Daniel Ricciardo.

 

Diskuse k článku

  1. Simir77
    Simir77 13.11.2017 (16:04)

    Magnussen chtěl třetí zatáčkou projet, jako by byla jeho a byl tam sám, protože si to suverénně zamířil přímo na apex. Je pro ostatní nebezpečnější než Maverick z Top Gunu. 🙂

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.