Omezení rychlosti ve žlutých zónách se neujalo
Jezdci testovali v Abú Dhabí novou verzi virtuálního safety caru, ale rychle ji zamítli.
Jezdci testovali v Abú Dhabí novou verzi virtuálního safety caru, ale rychle ji zamítli.
Po trénincích FIA s jezdci zkoušela, jestli by nejlepším řešením virtuálního safety caru nebylo omezení maximální rychlosti na vybraných úsecích pod žlutými vlajkami.
Omezení fungovalo stejně jako v boxové uličce, jezdci tedy v určitém místě zapnuli omezovač rychlosti pro pit lane (80 km/h) a úsek žlutých vlajek projeli s ním.
Jenomže stejně jako u boxové uličky se všichni snažili brzdit na poslední chvíli před úsekem s omezenou rychlostí, což vyvolalo obavy, že by v závodech mohlo docházet k hromadným nehodám, a proto FIA tento nápad okamžitě zamítla.
Jako nejlepší cesta pro omezení rychlosti ve žlutých zónách se zdá virtuální safety car v podobě testované v USA a Brazílii, který jezdce nutí v daném sektoru dodržovat určitý minimální čas. Jenomže některým pilotům přijde, že je rozptyluje, když si neustále musí hlídat, aby se pohybovali těsně nad povinným minimálním časem.
Diskuse k článku