Okruh v Kanadě si projde změnami. Včetně Zdi šampionů

S ohledem na změny technických pravidel a zrychlení letošních vozů musí provést prakticky všechny okruhy v šampionátu menší či větší úpravy mající za úkol udržení bezpečnostních standardů moderní formule 1.

Štítky: GP Kanady Zveřejněno 20. 04 2017 — Lukáš Štěrovský

To samé, ve větší míře, platí i pro okruh Gillese Villeneuva v kanadském Montréalu. Samotná trať sice změnu nenabídne, ovšem její bezprostřední okolí se promění razantně. Dohromady celkem pět tisíc pneumatik, které sloužily k „obložení“ betonových zdí, nahradí speciální TecPro bariéry.

Tyto červenobílé bariéry jsou vyrobené z polyetylenu a obyčejně se vyplňují plasty, pěnou a občas i pískem. Jejich hlavní výhodou je absorbování podstatně většího množství energie při nárazu vozu, než jak je tomu u obyčejných bariér z pneumatik.

De facto jediná kačírková zóna na okruhu v Montréalu

De facto jediná kačírková zóna na okruhu v Montréalu

Mezinárodní automobilová federace rovněž požádala vedení okruhu, aby kačírkové únikové zóny nahradilo asfaltovými, jako je tomu u modernějších okruhů. Zatím není jasné, o jaké únikové zóny se jedná, nicméně klasický kačírek se už nachází jen částečně v okolí desáté zatáčky – jinak je okruh lemován hlavně trávou. Doufejme, že FIA tak neměla na mysli právě vyasfaltování těchto částí.

Změny se dočká i slavná Zeď šampionů. Podle Mezinárodní automobilové federace je s ohledem na současné vozy nebezpečné, jaký úhel svírá betonová zeď na výjezdu z poslední zatáčky s tratí. Dojde tak k jejímu „odklonění“.

Jeřáby, nákladní a pomocí vozidla budou nyní parkovat v zatáčkách číslo 1, 2, 5, 7, 8, 10, 13 a 14. Bariéra SAFER, jež je známa z oválových závodů amerických sérií NASCAR a IndyCar, nahradí stará svodidla v páté zatáčce.

Veškeré práce by měly být hotovy do poloviny května. Závod se pak koná druhý červnový víkend.

Video: Zeď šampionů – kanadské pohřebiště slavných jmen F1

Diskuse k článku

Napsat komentář