O vítězi Velké ceny Číny rozhodla chyba v rádiové komunikaci

Minulý rok na to byli specialisté jezdci Force India, v minulosti se to stalo i Williamsu nebo McLarenu. V Toro Rosso mají se vzájemnými kolizemi jezdců také zkušenosti, Sainz s Kvjatem by o tom mohli vyprávět. A letos v Číně to vypadalo, že si jeho jezdci jdou po krku zase. Ale bylo to opravdu tak?…

1 Štítky: Brendon Hartley Pierre Gasly Toro Rosso Zveřejněno 15. 04 2018 — Václav Vohýnek

Minulý rok na to byli specialisté jezdci Force India, v minulosti se to stalo i Williamsu nebo McLarenu. V Toro Rosso mají se vzájemnými kolizemi jezdců také zkušenosti, Sainz s Kvjatem by o tom mohli vyprávět. A letos v Číně to vypadalo, že si jeho jezdci jdou po krku zase. Ale bylo to opravdu tak?

Ačkoliv se odehrál mezi jezdci, kteří spíš než o vítězství bojovali o čest, byl to moment závodu, který rozhodl o vítězství. Právě kvůli úlomkům karbonu z monopostu Toro Rosso Francouze Gaslyho musel na dráhu safety car, právě kvůli tomu mohli jezdci Red Bullu zastavit v boxech, právě kvůli této kolizi se později dostal do vedení Daniel Ricciardo.

A co tedy rozhodlo o nečekaném vítězi Velké ceny Číny formule 1? Byla to chyba v rádiové komunikaci. “Řekli mi do vysílačky: ´OK, Brendon tě pustí na konci cílové rovinky. Takže jsem do toho šel, najel si na vnitřek… Ale on mě nepustil.”

Následky pro Francouze byly zřejmé. Vynucená návštěva boxů, propad na poslední místo, časová penalizace a dva trestné body na jezdeckou licenci. “Vím, že to v televizi pro mě nevypadalo vůbec hezky. Ale byl jsem naprosto přesvědčen, že mě Brandon pustí, nikdy bych nečekal, že se vrátí na vnitřek zatáčky. A když to udělal, neměl jsem šanci cokoliv s autem udělat. Zkoušel jsem brzdit, vyhnout se mu. Ale bylo příliš pozdě.”

“Bylo to chyba naší komunikace,” potvrzuje Brandon Hartley, který zatím letos v Toro Rosso tahá za kratší konec a s nulovým bodovým ziskem je na konci pořadí jezdců. “Měli jsme jinou strategii a vyměnili jsme si pozice už v prvním stintu, když jsem se trápil na ultrasoftech. Bylo to ve čtrnácté zatáčce a já chtěl tentokrát udělat to samé na stejném místě.”

“Příště se musíme vzájemně ujistit, že jsme všem pokynům rozuměli správně. Tohle se nesmí opakovat,” dodal Hartley.

Gasly byl v cíli klasifikován na 18. místě, Novozélanďan nedojel jako jediný jezdec do cíle, tým ho stáhl ze závodu, a skončil poslední. Jedinou útěchou pro ně může být, že za bídný výsledek nemohla kolize, ale nečekaný výkonnostní propad na šanghajském okruhu. I kdyby závodem projeli bez chyb, na body by to podle všeho nestačilo.

Z vítězství by se však radoval někdo jiný než Daniel Ricciardo.

Diskuse k článku

Napsat komentář