Motorsports: FIA Formula One World Championship 2013, Grand Prix of Singapore, 
general view *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

O F1 má zájem až 40 nových lokalit

Komerční šéf Sean Bratches by preferoval především závody v zajímavých městech.

Štítky: Liberty Media Zveřejněno 9. 09 2017 — Pavel Fabry

Až 40 různých lokalit vyjádřilo svůj zájem o pořádání velké ceny formule 1, prozradil současný komerční šéf Sean Bratches ve svém vyjádření o nabídkách, které stačil dostat od svého nástupu do funkce začátkem letošního roku.

Společnost Liberty Media, která je nyní ve vedení formule 1, zvažuje nové zájemce a chce do budoucna kalendář velkých cen rozšířit. Zaměřuje se přitom primárně na okruhy v zajímavých městech než na finančně výhodné kontrakty.

„V tuto chvíli podle znění současné Concordské dohody je maximem 25 (velkých cen na rok),“ říká Bratches. „Za těch sedm měsíců, které jsem ve funkci, mě oslovilo asi tak 40 zemí, měst, městských částí, knížectví se zájmem hostit závod formule 1, což je nesmírně povzbudivé.

Historicky je to velice reaktivní proces, co se týče měst přicházejících se zájmem k formuli 1. My se na to snažíme reagovat a být daleko více proaktivní ve snaze identifikovat města a lokality, které by posunuly naši značku a strategii hostit závody tam, kde můžete oslovit velké základy fanoušků, zejména centra měst.“

Bratches předpokládá, že trendem bude přivést spíše městské než klasické okruhy, když dodává: „Nemyslím si, že se postaví moc dalších účelových okruhů.“ Odmítl však odhalit, která města by mohla být ve hře, řekl jen: „jak uvidíte, některé vypadnou, jiné přibudou. My jsme velice horliví v tom maximalizovat příležitosti, které tyto velké ceny nabízí.“

Sezóna by podle Bratchese měla být lépe rozdělena podle regionů, pohromadě bychom tedy měli vidět evropské, asijské či americké závody, aby se usnadnila logistika.

„V tuto chvíli skáčeme po zeměkouli z jedné strany na druhou a nemá to žádný promyšlený řád,“ řekl. „V ideálním případě, a teď neberte v potaz to pořadí, by byla jedna třetina závodů v Evropě, druhá třetina v Americe a poslední část v Asii. Díky tomu můžete být efektivní, co se týče přemisťování celého toho kolotoče.

Když cestujeme po Evropě, máme 350 tahačů, které všechno přesouvají, a více než deset Boeingů 747, které s námi létají po světě.

Další příležitostí z pohledu fanouška je ta, že jsme mu schopni říct ‚příští dva nebo tři měsíce budete muset vstávat brzy, abyste mohl sledovat velké ceny, další dva až tři měsíce to bude odpoledne a pak v noci‘.

A pak je tu komerční hledisko. Pokud máte entitu, která funguje jen v Evropě, je v tuto chvíli velice těžké udržet ji během velkých cen v Evropě, protože přicházíme a zase odcházíme. Mít to nastavené takhle vytváří sponzorské příležitosti.“

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.