Nudná auta s velkým přítlakem. F1? Kdepak, WRC!

Mnohé již bylo napsáno a prodiskutováno ohledně chystané koncepce formulí pro sezonu 2017. Má jít o automobily rychlejší, s větším přítlakem a většími pneumatikami. Ale ani ti největší odborníci se nemohou shodnout na tom, zda to přinese kýžený výsledek – tedy na pohled zajímavější závodění. Vedení seriálu má do konce dubna čas na to, aby…

3 Zveřejněno 11. 04 2016 — Tomáš Richtr

Mnohé již bylo napsáno a prodiskutováno ohledně chystané koncepce formulí pro sezonu 2017. Má jít o automobily rychlejší, s větším přítlakem a většími pneumatikami. Ale ani ti největší odborníci se nemohou shodnout na tom, zda to přinese kýžený výsledek – tedy na pohled zajímavější závodění.

Vedení seriálu má do konce dubna čas na to, aby znění technických regulí finalizovalo a přišlo s něčím, co uspokojí nejenom drtivou většinu fanoušků, ale i samotné piloty grand prix.

Máte-li však pocit, že strach z vozů specifikace 2017 panuje pouze ve formuli 1, pak nikoli! Toho, co příští rok bude, se děsí také mistrovství světa v rallye – WRC.

Není bez zajímavosti, že nová auta WRC mají mít silnější motory a být rychlejší. Ale podle některých odborníků to přinese nudnější závody. Sezona 2017 má také díky silnější aerodynamice přinést vůbec nejrychlejší vozy v historii seriálu.

Závodníci se obávají nejen o své zdraví a životy v důsledku vysokých rychlostí. Očekávají také, že auta budou více sedět, pojedou jako ‘po kolejích’. A tím pádem budou nudná na pohled.

“Na tratích jako jsou ve Finsku budou auta daleko rychlejší,” cituje Autosport jednoho ze závodníků, který si přál zůstat v anonymitě. “Na některých rychlostních zkouškách dokážeme ukrojit třeba půlminutu. Musíme se zamyslet nad tím, co budeme dělat. Ve Finsku jsou místa, kde takto rychle jet nechcete.”

vw-wrc

Nespokojeni jsou prý také někteří pořadatelé závodů.

“Průměrná rychlost je jedním z parametrů, který velmi bedlivě sledujeme,” řekl jeden ze zástupců WRC. “Někteří organizátoři závodů nejsou spokojeni s tím, že týmy mají volnou ruku nechat vozy výrazně zrychlit.”

Auta navíc prý budou nudná na pohled.

“Mám rád silná auta,” řekl pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala. “Ale trochu se bojím, že nová aerodynamika jim dá daleko větší přítlak. Zejména na asfaltu. Při pohledu zvenčí by jízda mohla vypadat celkem nudně, protože budou více přitisknutá k zemi.”

Marcus Gronholm se dokonce podělil o historku, když jel s vozem upraveným ve směru k technickým regulím 2017: “To auto je rychlé a pěkně se s ním jede, ale když jsem vystoupil, ptali se mě lidé, jestli neřídila moje babička. Je to auto technicky příliš účinné? To nevím.”

Je tedy moderní technika problémem pouze současné F1? Jak to vypadá, nejspíše ne.

Čtěte dále: Nudný Mercedes v F1? Co teprve Volkswagen a WRC!

Diskuse k článku

Napsat komentář